hur ser guppys naturliga miljö?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • moi
    • November 2008
    • 213

    hur ser guppys naturliga miljö?

    är det nogon som vet hur ser guppys naturliga miljö?
    vill veta hur ska jag fixa så att de trivs väldigt bra!
    gärna bilder
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    jag tror att det ska finnas några trådar om hur deras biotop kan se ut. Ska kolla.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      här är en bra tråd om deras biotop .

      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • oaken
        • September 2006
        • 901

        #4
        Så här står det på fishbase:

        "
        Occurs in warm springs and their effluents, weedy ditches and canals (Ref. 5723). Found in various habitats, ranging from highly turbid water in ponds, canals and ditches at low elevations to pristine mountain streams at high elevations (Ref. 11225). Inhabits slow-flowing or still water near the margin of pools among vegetation (Ref. 44894). Has a wide salinity range but requires fairly warm temperatures (23-24 °C) and quiet vegetated water for survival (Ref. 7248, 44894, 79840). Feeds on zooplankton, small insects and detritus."

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av moi
          är det nogon som vet hur ser guppys naturliga miljö?
          vill veta hur ska jag fixa så att de trivs väldigt bra!
          gärna bilder
          Ja nu har du ju redan fått lite tips redan, men för det mesta nöjer de sig med ett väl planterat akvarium med vanlig akvariesand/grus på botten. Som sällskap kan du ha lite pansarmalar och kanske en ancistrus, och der går även bra med andra levandefödare, t.ex. platy. Tetror och andra mindre fiskar funkar med vuxna guppy men de äter upp ynglen om dessa inte hittar gömställen (växter) som de kan gömma sig i. Deras naturliga biotoper är inte så snygga så inred som du vill så blir det bra. Lycka till!
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...