vad ska jag mer än guppy i min 52 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • moi
    • November 2008
    • 213

    vad ska jag mer än guppy i min 52 liter?

    undrar vad jag ska ha mer fiskar än guppy i min 52 liter kar?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Tillsammans med Guppy i ett 52L.. får inte plats så mycket mer om du planerar att behålla ynglen.
    Men som jag skrev innan så kan du ha några pansarmalar som bökar på botten och räkor eller Otocinclus som käkar lite alger.

    Vill du inte ha yngel kan du ha lite neon/kardinaltetror som äter en del av ynglen

    Tänk bara på att inte fylla karet med fiskar och ta ett par fiskar i taget. Detta vet du kanske efter att ha hängt här i forumet ett tag nu. Nitrit vill du ju inte ha.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • moi
      • November 2008
      • 213

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Tillsammans med Guppy i ett 52L.. får inte plats så mycket mer om du planerar att behålla ynglen.
      Men som jag skrev innan så kan du ha några pansarmalar som bökar på botten och räkor eller Otocinclus som käkar lite alger.

      Vill du inte ha yngel kan du ha lite neon/kardinaltetror som äter en del av ynglen

      Tänk bara på att inte fylla karet med fiskar och ta ett par fiskar i taget. Detta vet du kanske efter att ha hängt här i forumet ett tag nu. Nitrit vill du ju inte ha.
      tack nina det va snält av dig!
      jag ska köpa imon guppy en hane två honor,5 st otocinclus,och nogra körsbär räker

      Kommentar

      • smurfmats
        • February 2003
        • 3538

        #4
        vänta med räkorna och köp som sagt FÅ fiskar i början. nitrit vill man inte ha!
        tråden om fjärilars lek!

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Ursprungligen postat av moi
          tack nina det va snält av dig!
          jag ska köpa imon guppy en hane två honor,5 st otocinclus,och nogra körsbär räker
          Är akvariet nystartat och du inte haft fiskar i innan så bör du börja med Guppyna och låta dem gå in karet först.
          Efter en månad kan du köpa Otocinclusarna och efter ytterligen en månad kan du köpa räkorna.
          Stoppar du i alla dessa fiskar som du tänkt på en gång kommer nitriten komma som ett brev på posten och fiskarna dö ifrån dig.

          Läs gärna igenom denna tråden
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • moi
            • November 2008
            • 213

            #6
            Ursprungligen postat av Nina82
            Är akvariet nystartat och du inte haft fiskar i innan så bör du börja med Guppyna och låta dem gå in karet först.
            Efter en månad kan du köpa Otocinclusarna och efter ytterligen en månad kan du köpa räkorna.
            Stoppar du i alla dessa fiskar som du tänkt på en gång kommer nitriten komma som ett brev på posten och fiskarna dö ifrån dig.

            Läs gärna igenom denna tråden
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...yb%F6rjarguide
            ska göra exakt det du skrev få köpa imon endast guppy o vänta med octocinclusar och räkorna

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Ursprungligen postat av moi
              ska göra exakt det du skrev få köpa imon endast guppy o vänta med octocinclusar och räkorna
              Lycka till då och hoppas du hittar några fina Guppy imorgon
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Ursprungligen postat av Nina82
                Stoppar du i alla dessa fiskar som du tänkt på en gång kommer nitriten komma som ett brev på posten och fiskarna dö ifrån dig.
                Nja, det BEHÖVER inte hända, men för nybörjare är det TROLIGT att det kommer gå illa.....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                Arbetssätt...