Hur föda upp platyyngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Hur föda upp platyyngel?

    Skulle ett gäng platyyngel överleva i en 60 l back ståendes i ett ljust rum utan en lampa över sig där temperaturen är runt 25-26 grader dygnet runt?

    Matning 3 ggr/dag

    Vad är bäst, grus i och några plastväxter, eller bara en tom plastlåda?

    Skulle tippa på att levande växter inte skulle överleva då de kräver mer ljus...


    Vad tror ni?
  • Gurkan3
    • December 2008
    • 48

    #2
    Du ska ha finmalen sand riktiga växter mata räcker 1 gång varannan dag i lagom mängd det är bättre att mata för lite än för mycket o ha sen i 10-20 platy

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      du menar platyyngel väl? för platysarna går i ett eget födakvarium på 30 loiter med ett nät mot bottnen, när de fött så får de gå där och äta upp sig i 3 veckor innan de sätts ner till de övriga fiskarna igen.

      Platyyngel växer fortare om de får mer mat, och lättare att hålla rent om det inte finns så mycket i karet..

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #4
        Inga fler tankar och idéer?

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Skippa bottenmaterialet och var frikostig med rejäla vattenbyten så går det nog bra.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Lowa
            • February 2008
            • 595

            #6
            ja har hört att man ska mata dem med yngelföda tre gånger per dag. Det gör iaf jag och de växer till sig snabbt.
            180l Guldfisk
            220l clarias

            Kommentar

            • Spiksoppa
              • September 2008
              • 62

              #7
              jag har hört att de ska matas ca 5 ggr om dagen...
              Kan du inte ha dem kvar i ditt vanliga kar då? De lär överleva om du har växter. Jag har 7 st yngel nu från olika kullar som lever i mitt vanliga akvarium.

              Kommentar

              • gickan_87
                • November 2003
                • 1873

                #8
                Tyvärr har dem ingen chans då tetrorna tar dem på en gång. Dessutom odlar jag på olika färger och vill verkligen ha yngel efter denna hona då hon är min egenuppfödda första neon

                Kommentar

                Arbetssätt...