Sönderbiten svärdbärar hona!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Sönderbiten svärdbärar hona!

    Hej!
    Min black molly hane har tydligen hela morgonen terroriserat min svärdbärar hona.

    Nu när jag tittade in i akvariuemt så hade hon en vit/grå hinna över ena ögat (Trodde först det var uppätet, men såg sen att det rörde sig bakom hinnan), hon har ett sår på ryggen som jag såg black mollyn bita upp, och hennes stjärtfena är "delad" på ett ställe.

    Hon ser hemskt ynklig ut, och orkade knappt fly från black mollyn, även om hon fortfarande simmar bra.

    Hon sitter nu i en yngelbur, men vad kan jag göra för att få henne bättre? Jag vet att avlivning kanske är det bästa, men jag vill iaf försöka.

    Har en 10 liters hink till mitt förfogande om ni tror det är bra med saltbad?

    Och vad kan jag göra för att hjälpa hennes ena öga?
    Tillbaks efter paus.
  • MarilynManson94
    • January 2009
    • 36

    #2
    De kan ju få som svamp på ögonen, en av mina ballongmollyhonor fick det, men det gick bort då jag hällde i en omgång salt till i vattnet. Har du salt i vattnet redan nu? I så fall så kan du hälla i lite mer, men om hon är skadad kanske hon inte klarar ett saltbad.

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Hon är död sen några veckor tillbaka redan, sorry att jag inte uppdaterade tråden.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • MarilynManson94
        • January 2009
        • 36

        #4
        Okej, tråkigt att höra

        Kommentar

        Arbetssätt...