Behöver er!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gurkan3
    • December 2008
    • 48

    Behöver er!

    Hej

    18 November 2008 så köpte jag fyra Black Mollys!
    Igår hade min mamma köpt två Zebraciklider o stoppade dom tillsammans med mina Mollys!
    Nästa dag var en av dom död o en var jätte skadad de andra två klarade sig nästan helskinnade dom gav jag bort till mina kusiner o två pansarmalar som också var där i!
    Jag behåller nu den jätteskadade Mollysen dens stjärtfena är nästan helt sönder ena fenan är halvsönder den har bett på kroppen o simmar med en o en halv fena jag vill ta hand om den jag vill itte döda den jag vill försöka göra den bra igen men det är nästan omöjligt men jag vill att den kan må bättre har ni några tips som kan hjälpa mig vill absolut itte att den ska dö (favoritfisk)
    Åh va min mamma va korkad
  • PierreS24
    • January 2009
    • 80

    #2
    Ganska onödigt med två trådar om samma sak även ifall dem ligger i olika forumstrådar... hursomhelst, som jag sa i den andra tråden så finns det tyvärr inte mycket att göra för din Molly. Den klarar sig eller gör det inte, men har den problem med att simma och äta etc så finns det inte mycket du kan göra för honom tyvärr...

    Kommentar

    • Gurkan3
      • December 2008
      • 48

      #3
      Den simmar rätt så bar o äter gör den lite!

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Isolera firren i en hink, med samma vatten som den kommer från. Ha inte kvar den med zebracikliderna. I vattnet i hinken skall du ösa i salt, motsvarande 1 dl salt/100 liter, dvs 0,1 dl salt i en 10 liters hink. Använd jodfritt salt utan klumpförebyggande medel. Eftersom hinken är liten, måste du byta vatten ofta i den - varannan dag skall du byta ca 3 liter vatten. När du byter vatten, ös i motsvarande mängd salt som du bytt vatten med. Så om du byter 1/3 av tio liter = 3 liter = 0,03 dl salt.

        Ha den där tills fenorna växt ut igen. Håll koll på fenorna, så att de inte får vita påväxter. Då kan det vara svamp eller bakterie-angrepp, och då krävs medicin. Dessamor-P är en bra sådan medicin.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Gurkan3
          • December 2008
          • 48

          #5
          Tack så jättemycket för rådet men tyvärr så dog den idag men ditt råd kan nog komma till nytta en annan gång

          Kommentar

          Arbetssätt...