Guppy yngel? Hur lÅng tid??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    men vet inte hur jag gör
    www.zoonen.se
    Ett forum precis som zoopet (fast inte lika bra förstås )
    Regga dig och lägg in bilden där, sen länkar du bildsidan hit. Lätt som en plätt

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Länka bilden hit från någon annan hemsida (tex. zoonen) ist. Använder inte MSN speciellt mycket
    men vet inte hur jag gör

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    Wow okey men har du msn så kan du adda mig så kan jag skicka bild på den om du vill se
    Länka bilden hit från någon annan hemsida (tex. zoonen) ist. Använder inte MSN speciellt mycket

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Låter som att det inte är någon vanlig Guppyhona du har
    Endlershonor är precis som du beskriver, färglösa. Medan hanar har mycket färg och är hälften så stora

    Låter som om dina yngel kommer bli renrasiga Endlers
    Wow okey men har du msn så kan du adda mig så kan jag skicka bild på den om du vill se

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    Okej, vad roligt! men när jag köpte henne så var hon jättetjock och jag såg tydligt på henne att hon var med yngel. men hon simmade med endlers guppy då , hanar.. och jag antar att hon har blivit gravid av en sånn hane, så det blir säkert blandning som du sa (; Honan är helgrå, typ silvriga.. och genomskinliga fenor, men hanarna var väldigt vackra =) Så jag undrar hur dom kommer se ut. men när honorna ser fyrkantiga ut typ.. tror du dom kommer föda när som helst då ?
    Låter som att det inte är någon vanlig Guppyhona du har
    Endlershonor är precis som du beskriver, färglösa. Medan hanar har mycket färg och är hälften så stora

    Låter som om dina yngel kommer bli renrasiga Endlers

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Alltså en korsning. De får lite av båda.. kanske hanynglen blir neonfärgade med stora fenor och honorna gråa med lite färg på stjärtfenan.
    Såklart beror det på från individ till individ.

    Jag har hybrider här hemma som håller på att färga ut
    Okej, vad roligt! men när jag köpte henne så var hon jättetjock och jag såg tydligt på henne att hon var med yngel. men hon simmade med endlers guppy då , hanar.. och jag antar att hon har blivit gravid av en sånn hane, så det blir säkert blandning som du sa (; Honan är helgrå, typ silvriga.. och genomskinliga fenor, men hanarna var väldigt vackra =) Så jag undrar hur dom kommer se ut. men när honorna ser fyrkantiga ut typ.. tror du dom kommer föda när som helst då ?

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    Hur ser hybriter ut? :S
    Alltså en korsning. De får lite av båda.. kanske hanynglen blir neonfärgade med stora fenor och honorna gråa med lite färg på stjärtfenan.
    Såklart beror det på från individ till individ.

    Jag har hybrider här hemma som håller på att färga ut

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Hon kommer säkerligen föda inom en vecka

    Korsar du Endlers med vanliga så blir det hybrider. De förökar sig lika mycket sinsemellan som med sina egna
    Hur ser hybriter ut? :S

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    men en sak jag undrar - honan är väldigt svart i baken och man ser ögon på yngel, så när tror ni hon kommer föda? men vad händer om man korsar endlerguppy och vanlig guppy?
    Hon kommer säkerligen föda inom en vecka

    Korsar du Endlers med vanliga så blir det hybrider. De förökar sig lika mycket sinsemellan som med sina egna

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    men en sak jag undrar - honan är väldigt svart i baken och man ser ögon på yngel, så när tror ni hon kommer föda? men vad händer om man korsar endlerguppy och vanlig guppy?

    Lämna en kommentar:


  • Aquario
    svarade
    Mm, Har inte den bästa kameran heller, hur som helst så är lampan släckt nu så tar kortet imorgon asp Promise!

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av Aquario
    Självklart, om jag ny lyckas få honom på bild Han simmar hela tiden blad javamossan typ.
    Går det inte på något annat sätt så testa släpp ner en fodertablett
    Det blir lättare att fotta eftersom han håller sig mer stilla en stund, men motivet blir kanske inte det bästa dock .. Nu vill vi ju se färgerna så...

    Lämna en kommentar:


  • Aquario
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Lägg gärna in bild i "Guppy-bildtråden"
    Självklart, om jag ny lyckas få honom på bild Han simmar hela tiden blad javamossan typ.

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Nja.. Eftersom Guppy endast är dräktiga i ca. 4 veckor kan du omöjligt ha sett ögon hela tiden.
    Kan det inte varit så att du såg ögon för 3-4 veckor sedan och ser nu igen?
    Isf. har du missat en kull som förmodligen blivit uppäten direkt.

    Det enda du kan göra är att se till at det finns mycket växtsnår och andra gömställen för yngel att gömma sig. Oxå förstås det vanliga, hålla vattenkvalitén stabil mm.
    nja, jag kan nog omöjligt missat en kull , för jag har haft STENKOLL

    Lämna en kommentar:


  • Aquario
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    Lyllos du är då!
    Tolkningsfråga, eftersom jag inte kollat upp fisksorter innan jag köpte några blandade jag kineskig algätare med tre vuxna guppys i ett väldigt litet akvarium. Men jag tror inte något yngel blev uppkäkat ! Tur var väl det, men aldrig att man gör om det misstaget :P

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...