Guppy yngel? Hur lÅng tid??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #31
    Ursprungligen postat av miirah
    ska jag trycka på länken du skicka o sen bilder?
    men vetd u hur man lägger in bild?
    Du lägger in bilder under "mitt galleri"
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • miirah
      • January 2009
      • 155

      #32
      Ursprungligen postat av Nina82
      Du lägger in bilder under "mitt galleri"

      Alltså.. jag hittar ingenting här ,, kan du säga steg för steg vart jag klickar? Skulle va assnällt!!

      Kommentar

      • MeKaL
        • August 2008
        • 128

        #33
        De känns som att jag har en miljard guppy :o har ett kar på 100 liter som yngelkar där de för stunden bara går guppy, 3 ancistrus och en siamesisk algeätare.
        Frågar man inget, får man ingenting veta.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #34
          Ursprungligen postat av miirah
          Alltså.. jag hittar ingenting här ,, kan du säga steg för steg vart jag klickar? Skulle va assnällt!!
          Starta ett nytt fönster.
          Gå in på www.zoonen.se
          Skapa en profil på den hemsidan genom att trycka där det står "är du inte medlem än" eller något liknande.
          När du skapat en profil, krypin eller vad du nu vill kalla det kan du lägga in bilder under "mitt galleri"

          Obs.. Zoonen är en egen hemsida och har inget med zoopet att göra så när du lagt in de bilder du vill i galleriet får du länka bilderna hit genom att kopiera http-adressen längst upp.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • miirah
            • January 2009
            • 155

            #35
            Sådär , nu är de fixat (; Kan du gå in på zoonen.se o sen söka efter miirah

            Sen kan du se i mitt galleri

            Kommentar

            • miirah
              • January 2009
              • 155

              #36
              Ursprungligen postat av MeKaL
              De känns som att jag har en miljard guppy :o har ett kar på 100 liter som yngelkar där de för stunden bara går guppy, 3 ancistrus och en siamesisk algeätare.

              en miljard guppy's ? Det var inte dåligt.. haha .. men är det verkligen så många? men vad är dte för guppys o hur ser dom ut? ^^ Nu blev man ju nyfiken :P

              Kommentar

              • miirah
                • January 2009
                • 155

                #37
                Nina, kan annars skicka länk på bilderna så får du se (:



                men tror du hon kommer föda när som helst?
                Är det en sånn där endlers hona ?

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #38
                  Ursprungligen postat av miirah
                  Nina, kan annars skicka länk på bilderna så får du se (:



                  men tror du hon kommer föda när som helst?
                  Är det en sånn där endlers hona ?
                  Det är med största sannolikhet en Endlers Guppy ja

                  Hon lär nog föda inom de närmsta dagarna. Max en vecka skulle jag tippa på
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • miirah
                    • January 2009
                    • 155

                    #39
                    men en fråga bara xD .. Den bilden på guppyn som du har som typ visningsbild .. den vita me gulorange fena typ... har du odlat den sj ? den va grymt fin!

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #40
                      Ursprungligen postat av miirah
                      men en fråga bara xD .. Den bilden på guppyn som du har som typ visningsbild .. den vita me gulorange fena typ... har du odlat den sj ? den va grymt fin!
                      Jo den är fin

                      Köpte den för avla på den men som många vuxna Guppy man köper så blev han inte långlivad
                      Var även lite slarvig när jag valde ut honom. Blev störtkär och glömde helt att titta efter hur han mådde och rörde sig så han dog något dygn efter hemkomsten, tyvärr
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • miirah
                        • January 2009
                        • 155

                        #41
                        Ursprungligen postat av Nina82
                        Jo den är fin

                        Köpte den för avla på den men som många vuxna Guppy man köper så blev han inte långlivad
                        Var även lite slarvig när jag valde ut honom. Blev störtkär och glömde helt att titta efter hur han mådde och rörde sig så han dog något dygn efter hemkomsten, tyvärr
                        Åå , Va synd att dne dog men idag ska jag köpa en ny hane och jag har en hona med stor stärtfena och den lyser verkligen gröngul och massor med mönster i! :o den är verkligen fin :O så har du ngt tips på hur hane ska se ut? (; Tänkte attt hon oxå ska bli med yngel ^^

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          #42
                          Ursprungligen postat av miirah
                          Åå , Va synd att dne dog men idag ska jag köpa en ny hane och jag har en hona med stor stärtfena och den lyser verkligen gröngul och massor med mönster i! :o den är verkligen fin :O så har du ngt tips på hur hane ska se ut? (; Tänkte attt hon oxå ska bli med yngel ^^
                          När jag skulle köpa Endlershanar (vilket var länge sedan) tittade jag efter stjärtfenan. Jag ville ha en med förlängning i stjärtfenan både uppe och nere oxå fina färger förstås

                          En annan sak man ska titta efter är hur den mår och rör sig. Även om någon annan fisk ser sjuk ut. Skulle andra fiskar i samma kar vara sjuka är risken väldigt stor att även den fisken är sjuk.
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • miirah
                            • January 2009
                            • 155

                            #43
                            Ursprungligen postat av Nina82
                            När jag skulle köpa Endlershanar (vilket var länge sedan) tittade jag efter stjärtfenan. Jag ville ha en med förlängning i stjärtfenan både uppe och nere oxå fina färger förstås

                            En annan sak man ska titta efter är hur den mår och rör sig. Även om någon annan fisk ser sjuk ut. Skulle andra fiskar i samma kar vara sjuka är risken väldigt stor att även den fisken är sjuk.

                            okey (: Bra att veta, men ska se om det finns några fina hanar att köpa
                            vill att hon ska få ungar med stora fina fenor hehe .. så får se om det finns några fina =)

                            Kommentar

                            • sina_aslami
                              • August 2009
                              • 56

                              #44
                              Hej !
                              I filmen har jag filmat tre st guldguppy. två har stora magar och den tredje inte.
                              Jag undrar är de två med barn?


                              Kommentar

                              • Nina82
                                • January 2008
                                • 6610

                                #45
                                Ursprungligen postat av sina_aslami
                                Hej !
                                I filmen har jag filmat tre st guldguppy. två har stora magar och den tredje inte.
                                Jag undrar är de två med barn?


                                http://siasl002.thg.se/bilder/fisk.wmv
                                Det där är inga guppy

                                Platyn som låg på botten skulle jag hålla ett vakande öga på om jag vore du. Såg inte ut att bete sig normalt. Levandefödare som lägger sig på botten är oftast inget gott tecken. De andra två såg krya ut och det är mycket möjligt att de har yngel i magen..
                                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                                38L 54L 54L 63L 450L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...