Guppy yngel? Hur lÅng tid??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miirah
    • January 2009
    • 155

    #16
    Ursprungligen postat av Nina82
    Hon kommer säkerligen föda inom en vecka

    Korsar du Endlers med vanliga så blir det hybrider. De förökar sig lika mycket sinsemellan som med sina egna
    Hur ser hybriter ut? :S

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #17
      Ursprungligen postat av miirah
      Hur ser hybriter ut? :S
      Alltså en korsning. De får lite av båda.. kanske hanynglen blir neonfärgade med stora fenor och honorna gråa med lite färg på stjärtfenan.
      Såklart beror det på från individ till individ.

      Jag har hybrider här hemma som håller på att färga ut
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • miirah
        • January 2009
        • 155

        #18
        Ursprungligen postat av Nina82
        Alltså en korsning. De får lite av båda.. kanske hanynglen blir neonfärgade med stora fenor och honorna gråa med lite färg på stjärtfenan.
        Såklart beror det på från individ till individ.

        Jag har hybrider här hemma som håller på att färga ut
        Okej, vad roligt! men när jag köpte henne så var hon jättetjock och jag såg tydligt på henne att hon var med yngel. men hon simmade med endlers guppy då , hanar.. och jag antar att hon har blivit gravid av en sånn hane, så det blir säkert blandning som du sa (; Honan är helgrå, typ silvriga.. och genomskinliga fenor, men hanarna var väldigt vackra =) Så jag undrar hur dom kommer se ut. men när honorna ser fyrkantiga ut typ.. tror du dom kommer föda när som helst då ?

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #19
          Ursprungligen postat av miirah
          Okej, vad roligt! men när jag köpte henne så var hon jättetjock och jag såg tydligt på henne att hon var med yngel. men hon simmade med endlers guppy då , hanar.. och jag antar att hon har blivit gravid av en sånn hane, så det blir säkert blandning som du sa (; Honan är helgrå, typ silvriga.. och genomskinliga fenor, men hanarna var väldigt vackra =) Så jag undrar hur dom kommer se ut. men när honorna ser fyrkantiga ut typ.. tror du dom kommer föda när som helst då ?
          Låter som att det inte är någon vanlig Guppyhona du har
          Endlershonor är precis som du beskriver, färglösa. Medan hanar har mycket färg och är hälften så stora

          Låter som om dina yngel kommer bli renrasiga Endlers
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • miirah
            • January 2009
            • 155

            #20
            Ursprungligen postat av Nina82
            Låter som att det inte är någon vanlig Guppyhona du har
            Endlershonor är precis som du beskriver, färglösa. Medan hanar har mycket färg och är hälften så stora

            Låter som om dina yngel kommer bli renrasiga Endlers
            Wow okey men har du msn så kan du adda mig så kan jag skicka bild på den om du vill se

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #21
              Ursprungligen postat av miirah
              Wow okey men har du msn så kan du adda mig så kan jag skicka bild på den om du vill se
              Länka bilden hit från någon annan hemsida (tex. zoonen) ist. Använder inte MSN speciellt mycket
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • miirah
                • January 2009
                • 155

                #22
                Ursprungligen postat av Nina82
                Länka bilden hit från någon annan hemsida (tex. zoonen) ist. Använder inte MSN speciellt mycket
                men vet inte hur jag gör

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #23
                  Ursprungligen postat av miirah
                  men vet inte hur jag gör
                  www.zoonen.se
                  Ett forum precis som zoopet (fast inte lika bra förstås )
                  Regga dig och lägg in bilden där, sen länkar du bildsidan hit. Lätt som en plätt
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • miirah
                    • January 2009
                    • 155

                    #24
                    Ursprungligen postat av Nina82
                    www.zoonen.se
                    Ett forum precis som zoopet (fast inte lika bra förstås )
                    Regga dig och lägg in bilden där, sen länkar du bildsidan hit. Lätt som en plätt

                    Förstår fortfarande inte? Ska jag trycka på ny diskution här på forumen o sen skriva ett nytt forum o lägga till en bild elr vad? :S vart ska jag trycka?

                    Kommentar

                    • Midway
                      • January 2009
                      • 20

                      #25
                      Lånar tråden lite.

                      Har tre guppys och först var hanen på den ena honan hela tiden och nosade i stjärten. Idag är han på den andra och gör samma sak. Försöker han para sig? Nu har han lugnat ner sig och simmar bara lungt runt, har han parat sig och känner sig lugn?

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        #26
                        Ursprungligen postat av miirah
                        Förstår fortfarande inte? Ska jag trycka på ny diskution här på forumen o sen skriva ett nytt forum o lägga till en bild elr vad? :S vart ska jag trycka?
                        Tryck på länken jag skickade, skapa ett krypin och lägg in dina bilder där. Sen är det bara att länka bilderna som du lagt in där hit

                        Om jag är otydlig och någon annan är bättre på att förklara så varsågoda
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          #27
                          Ursprungligen postat av Midway
                          Lånar tråden lite.

                          Har tre guppys och först var hanen på den ena honan hela tiden och nosade i stjärten. Idag är han på den andra och gör samma sak. Försöker han para sig? Nu har han lugnat ner sig och simmar bara lungt runt, har han parat sig och känner sig lugn?
                          Han kommer para sig med alla honor i samma kar kontinuerligt. Det enda som finns i en Guppyhjärna är mat och föröka sig
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • miirah
                            • January 2009
                            • 155

                            #28
                            Ursprungligen postat av Midway
                            Lånar tråden lite.

                            Har tre guppys och först var hanen på den ena honan hela tiden och nosade i stjärten. Idag är han på den andra och gör samma sak. Försöker han para sig? Nu har han lugnat ner sig och simmar bara lungt runt, har han parat sig och känner sig lugn?

                            Hej Det tydligaste beteendet hos en guppyhane som vill para sig är att nafsa lite i baken på honorna. Han försöker då väcka uppmärksamhet hos honorna och visa hur "snygg" han är. om honorna är intresserade av honom står de stilla och hanen får göra sitt . det är inget skadligt att hanen nafsar honorna i baken men de kan bli stressade av det men det är inte jättevanligt.
                            iaf har inte min hane stressat ihjäl några honor så jag tror inte det ska vara någon fara. & förresten så du vet om du nu som så inte vill ha ihjälstressade honor ( för hanar är väldigt "lekfulla" ) så ska man ha ungefär 2-3 st honor för 1 hane !

                            Kommentar

                            • miirah
                              • January 2009
                              • 155

                              #29
                              Ursprungligen postat av Nina82
                              Tryck på länken jag skickade, skapa ett krypin och lägg in dina bilder där. Sen är det bara att länka bilderna som du lagt in där hit

                              Om jag är otydlig och någon annan är bättre på att förklara så varsågoda

                              Krångligt! klickade på länken men sen då ? :S Detta är ju inte lätt. haha xD Men kan du inte bara adda min msn lite snabbt så kan vi prata o jag kan skicka?

                              Kommentar

                              • miirah
                                • January 2009
                                • 155

                                #30
                                ska jag trycka på länken du skicka o sen bilder?
                                men vetd u hur man lägger in bild?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...