hur föder guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RasseRk99
    • December 2008
    • 29

    hur föder guppy

    min ( igängkligen min mammas ) guppy är gravid men hur ska man göra när gupppyn ska födas min svärd bärare kanskeär hungrig och äter upp mina ( mammas ) guppy yngel
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Ingenting. Köp fler växter som ynglena kan gömma sig i.

    Om inte ynglena kan gömma sig, så kommer både mamma guppy, och svärdbärarna utrota dom.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Håller med JojjeN. Sen om du vill föda upp Guppy är det bäst att ha Guppy för sig. Dels för att slippa ha andra fiskar som äter yngel och dels för det är så himla jobbigt att sortera ut yngel från olika raser

      Skaffa javamossa om du vill vara någorlunda säker
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • PierreS24
        • January 2009
        • 80

        #4
        Som Nina82 sa så kan du/ni flytta Guppyhonan till ett eget kar/skål eller skaffa en "bebisbur" alltså en håv som flyter vid ytan som honan får vara i själv.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Ursprungligen postat av PierreS24
          Som Nina82 sa så kan du/ni flytta Guppyhonan till ett eget kar/skål eller skaffa en "bebisbur" alltså en håv som flyter vid ytan som honan får vara i själv.
          Nja.. Det har jag väl inte sagt precis

          Är personligen emot yngelkassar. Det bästa är om honan får föda fritt och ynglen får växa upp i akvariet.
          Skulle det finnas mycket hot i form av rovfiskar eller tetror kan man flytta honan men annars ska det inte behövas.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • RasseRk99
            • December 2008
            • 29

            #6
            Ursprungligen postat av JojjeN
            Ingenting. Köp fler växter som ynglena kan gömma sig i.

            Om inte ynglena kan gömma sig, så kommer både mamma guppy, och svärdbärarna utrota dom.
            ååååååååå

            Kommentar

            • RasseRk99
              • December 2008
              • 29

              #7
              Ursprungligen postat av PierreS24
              Som Nina82 sa så kan du/ni flytta Guppyhonan till ett eget kar/skål eller skaffa en "bebisbur" alltså en håv som flyter vid ytan som honan får vara i själv.
              okej

              Kommentar

              • RasseRk99
                • December 2008
                • 29

                #8
                Ursprungligen postat av Nina82
                Nja.. Det har jag väl inte sagt precis

                Är personligen emot yngelkassar. Det bästa är om honan får föda fritt och ynglen får växa upp i akvariet.
                Skulle det finnas mycket hot i form av rovfiskar eller tetror kan man flytta honan men annars ska det inte behövas.
                okej

                Kommentar

                Arbetssätt...