Hur stora?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaninjossan
    • September 2008
    • 70

    Hur stora?

    Hur stora bör Molly/platyyngel vara innan man flyttar dom från yngelakvariumet till det stora?
    Har platy, neontetror, segelfensmolly, och en guldfisk i det stora akvariumet.

    Ynglena är nu ca 1-2 cm stora(små )

    Mvh Jossan
  • larsemil
    • June 2008
    • 172

    #2
    är de två cm tror jag alldeles säkert att du kan flytta över dem. berir väl lite på hur stor guldfisken är. prova och se med något enstaka.om det försvinner vet du att du ska vänta och att fiskarna fått varierad kost.

    Kommentar

    • Linn_guppy
      • December 2008
      • 57

      #3
      jag har ett yngel på två dagar och är helt ill röt vad kan det bero på ??? är den sjuk på något sätt tror ni behöver ett svar ps. det är ett guppy yngel

      Kommentar

      • michelin_guppy
        • January 2009
        • 10

        #4
        Nu när dem är ungefär 1-2cm långa kan du nog flytta över dem men det finns en liten risk att dem försvinner

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Guldfisken ställer ju till det.

          Hur stort är akvariumet? Hur mycket växter och andra gömställen har du där de kan gömma sig?
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • MarilynManson94
            • January 2009
            • 36

            #6
            JAg satte in mina yngel i mitt stora när de var drygt 6 mån gammla och då var de ju runt 3 cm också, fungerade alldeles utmärkt!

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Jo, men nu hade ju hon guldfisk också.

              Vilka gamla trådar du rotar fram.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                #8
                Tänk på att om du flyttar yngel som varit i yngelkar så är de inte vana vid att akta sig för några yngelätare så se till att ha mycket småbladiga växter, (hornsärv, tex) som de kan gömma sig i tills de känner att de kan simma runt utan fara.

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                Arbetssätt...