Inga Platy yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Algie
    • January 2007
    • 99

    Inga Platy yngel

    Jag har haft två Platy nu i ca 2 månader. Jag är säker på att de är en av varje kön. Men det blir inga yngel!
    Hur ofta får de yngel? Varför vill inte mina få barn?

    ----------------
    Anneli
  • Stoffz
    • October 2008
    • 198

    #2
    Har du några andra fiskar i akvariet?

    Kommentar

    • Algie
      • January 2007
      • 99

      #3
      Ursprungligen postat av Stoffz
      Har du några andra fiskar i akvariet?

      Ja, det har jag.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #4
        vad är det för andra fiskar du har? platyyngel blir lätt en middag. vill du vara säker på att ha yngel kan du skaffa dig ett yngelkar som honan kan föda i som du sedan odlar upp ynglen däri.

        Kommentar

        • Algie
          • January 2007
          • 99

          #5
          Ursprungligen postat av Flaxss
          vad är det för andra fiskar du har? platyyngel blir lätt en middag. vill du vara säker på att ha yngel kan du skaffa dig ett yngelkar som honan kan föda i som du sedan odlar upp ynglen däri.
          Jag har neontetra, rödskalletetra,(eller vad de nu heter), sebrafisk och två malar som jag inte kommer ihåg vad de heter.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Hur stort är karet och har du mycket växter?
            Har du sett att honan varit tjock?
            Annars är det stor risk att hon har fött ungar men att de har blivit uppätna, då dina andra fiskar samt även föräldrarna gärna äter levandefoder om de kan.
            En Platy föder med ungefär en månads mellanrum, och då är chansen ganska stor att hon har fött 2 gånger redan i ditt kar, och har det inte blivit några yngel på hela tiden har de nog tyvärr blivit mat.
            Kanske ett yngelkar eller yngelkasse skulle vara värt att prova?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Algie
              • January 2007
              • 99

              #7
              Ursprungligen postat av ansjo
              Hur stort är karet och har du mycket växter?
              Har du sett att honan varit tjock?
              Annars är det stor risk att hon har fött ungar men att de har blivit uppätna, då dina andra fiskar samt även föräldrarna gärna äter levandefoder om de kan.
              En Platy föder med ungefär en månads mellanrum, och då är chansen ganska stor att hon har fött 2 gånger redan i ditt kar, och har det inte blivit några yngel på hela tiden har de nog tyvärr blivit mat.
              Kanske ett yngelkar eller yngelkasse skulle vara värt att prova?
              Jag har ett 100liters och en del växter. Inte någe vid ytan dock, bara små klöverblad som flyter. Honan var tjock när jag fick henne, men ingenting annars.

              Kommentar

              • Flaxss
                • November 2008
                • 1718

                #8
                Ursprungligen postat av Algie
                Jag har neontetra, rödskalletetra,(eller vad de nu heter), sebrafisk och två malar som jag inte kommer ihåg vad de heter.
                garanterat har dom blivit uppätna. mina Zebrafiskar äter upp alla yngelna i mitt 200L som har välplanterade och välväxat plantor.

                Kommentar

                • MarilynManson94
                  • January 2009
                  • 36

                  #9
                  testa med vattenpest, jag har massa vattenpest som ligger uppe vid ytan som jag brukar hitta yngel i
                  Senast redigerad av MarilynManson94; 28 February 2009, 11:07.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...