molly sjuk eller e det dax för yngel ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kurax
    • December 2008
    • 1

    molly sjuk eller e det dax för yngel ?

    Hej jag har en mussepigg molly i mitt akvarium som har betett sig konstigt
    dom senaste 2 dag, den har blivit tjock men jag kan inte se några ögon från yngel på buken, samt att den har dragit sig undan från dom andra fiskarna och ligger helt stilla vid botten. Är detta yngel på G eller är det en sjukdom jag ej vet om har inte sett detta beteende innan. vore mycket tacksam för hjälp. tack på förhand mvh kurax.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Låter som att det kan vara yngel på gång. Dock så brukar mina honor gömma sig nära ytan men det kan variera från fisk till fisk.
    Har det inte hänt något inom ett par dagar kan du börja oroa dig men innan dess kan du nog ta det som en födsel.
    Håll koll på henne och ser du några sjukdomssymptom så återkom.

    Mvh // Nina..
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Undrar lite vad du har för fisk egentligen, en mussepiggplaty eller en molly? En mussepiggmolly har jag aldrig hört talas om.

      Angående ditt problem med om den är sjuk eller inte så bör du egentligen ställa frågan i sjukdomsforumet istället, där är de experter på sjukdomar av alla de slag, men tyvärr så tror jag inte det är möjligt att ställa diagnos på så diffusa grunder, hur beter den sig mer exakt, äter den, simmar den omkring någonting eller inte alls, hur ofta byter du vatten, hur stort akvarium har du, vilket sällskap, är de andra fiskarna pigga, har den utslag, eller fläckar på kroppen, mm?
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      Arbetssätt...