Ska Jag...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kewell
    • December 2008
    • 95

    Ska Jag...

    ...Köpa 3 Guppys till min akvarium? har 6 Platys 5 Zebrafiskar 10 stimfiskar(Nenontetror) men nu vill jag också ha Guppys köper nog 2 honor occh 1 hane vad tycker ni?

    Ge gärna tips på färgerna...!
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    Hur många liter är ditt kar på ? dom vill gärna vara som minst 5 (1hane 4honor).

    Färger är svårt att ge tips på då det finns nästan alla färger.

    Kommentar

    • Kewell
      • December 2008
      • 95

      #3
      Ursprungligen postat av Flaxss
      Hur många liter är ditt kar på ? dom vill gärna vara som minst 5 (1hane 4honor).

      Färger är svårt att ge tips på då det finns nästan alla färger.
      Min kar är 54 liters men vilka färger skulle du ta?

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #4
        jag hade nog tyckt det blir för mycket med Guppy till det karet. Risk att det blir för rörigt plus ev överbefolkat. Som jag sa med färgerna så finns det mängder ! jag gillar alla sorters färger, och kan inte säga vilken jag gillar mest eller skulle välja.

        Kommentar

        • Kewell
          • December 2008
          • 95

          #5
          Ursprungligen postat av Flaxss
          jag hade nog tyckt det blir för mycket med Guppy till det karet. Risk att det blir för rörigt plus ev överbefolkat. Som jag sa med färgerna så finns det mängder ! jag gillar alla sorters färger, och kan inte säga vilken jag gillar mest eller skulle välja.
          Jag Byter nog ut mina 5 zebrafiskar mot 1 Guppy blir det tillräckligt för 3 Guppys?

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Kewell
            Jag Byter nog ut mina 5 zebrafiskar mot 1 Guppy blir det tillräckligt för 3 Guppys?
            Ja, de får ju snart yngel och då har du tillräckligt med fisk för en lång tid framöver, ibland blir det mer än tillräckligt och då får man skänka/byta/sälja överflödet. Räkna inte med att bli rik på dem bara, affärer betalar oftast inte mycket, kanske att man lättast blir av med överflödet genom att byta lite fisk mot t.ex. foder eller tillbehör.....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...