Gammal Guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 3 guppy
    • February 2007
    • 2068

    Gammal Guppy

    Ville bara göra en tråd om min guppyhona med blå stjärtfena. Den är över 2 år gammal nu. Den mår fortfarande bra och är minst lika pigg som 2 och 7 månaders kullarna. Är det vanligt?

    Bilder kommer senare.

  • loosi
    • July 2007
    • 38

    #2
    Ursprungligen postat av 3 guppy
    Ville bara göra en tråd om min guppyhona med blå stjärtfena. Den är över 2 år gammal nu. Den mår fortfarande bra och är minst lika pigg som 2 och 7 månaders kullarna. Är det vanligt?

    Bilder kommer senare.

    Imponerande att din hona har överlevt så länge! Alla mina guppys jag haft har dött nästan direkt jag fått dem. Hur lyckas du? haha

    Kommentar

    • 3 guppy
      • February 2007
      • 2068

      #3
      Alla mina andra guppys dör.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Det är bara att gratulera!
        Njut av att ha henne, för snart borde det vara försent, hon lever nog på lite övertid är jag "rädd"....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Esja
          • January 2008
          • 44

          #5
          Så kul med en så gammal och pigg guppy Jag har bara en enda kvar nu som är över två år tror jag, en av mina äldsta honor dog i förrgår...

          Men jag har ett helt gäng födda i juni och juli 2007 som är pigga och glada så jag hoppas de gör som din!

          Kommentar

          • Junros
            • November 2007
            • 144

            #6
            har en "åldring" här med, hon närmar sig nog två år nu =)

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              grattis till er med, men som sagt så utgör era guppyhonor någon sorts undantag.....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • michelin_guppy
                • January 2009
                • 10

                #8
                Jag har haft guppys som blivit två år,men grattis att den blev 2år.
                det är nog inte så himmla ovanligt att dem blir 2år.

                Kommentar

                • JLi
                  • December 2004
                  • 773

                  #9
                  Om jag inte har helt fel räknar man med att livslängden på guppy är ca 1½-2 år. Det är vanligt att de dör tidigare. Jag höll själv på med guppy tidigare men slutade då de dog "nästan genast". Jag började på nytt för drygt ett år sedan och har faktiskt alla kvar förutom de jag har gett bort. De guppys jag har separat i eget akvarium förökar sig regelbundet och jag har inte ens koll på hur många kullar de äldsta honorna har fått. De guppyn som jag flyttat över till "fisksoppan" blir inte ens dräktiga. Vad detta beror på har jag ingen aning om. För att återgå till åldern tror jag att det är litet fast i turen hur "bra" exemplar av guppy man råkar få tag i, och således hur länge de lever.
                  h. Johan

                  Kommentar

                  • Passat
                    • February 2008
                    • 611

                    #10
                    Lånar tråden lite..

                    Endlers guppy, hur gamla blir de? Är det 1½- 2år på dem med?
                    240L SA
                    70L
                    54L

                    Kommentar

                    • 3 guppy
                      • February 2007
                      • 2068

                      #11
                      Den gamla guppien kämpar fortfarande på. Hon insjuknade i vita prick för 2 veckor sen men nu har jag medicinerat och alla symptom är borta. Fyller förövrigt 1.5 år i mitt akvarie imorgon och hon var fullvuxen redan när hon köptes.

                      Kommentar

                      • tummen
                        • March 2005
                        • 5199

                        #12
                        Ursprungligen postat av JLi
                        Om jag inte har helt fel räknar man med att livslängden på guppy är ca 1½-2 år. Det är vanligt att de dör tidigare. Jag höll själv på med guppy tidigare men slutade då de dog "nästan genast". Jag började på nytt för drygt ett år sedan och har faktiskt alla kvar förutom de jag har gett bort. De guppys jag har separat i eget akvarium förökar sig regelbundet och jag har inte ens koll på hur många kullar de äldsta honorna har fått. De guppyn som jag flyttat över till "fisksoppan" blir inte ens dräktiga. Vad detta beror på har jag ingen aning om. För att återgå till åldern tror jag att det är litet fast i turen hur "bra" exemplar av guppy man råkar få tag i, och således hur länge de lever.

                        De guppy som går i ditt "fisksoppa" akvarium föder kanske yngel men de blir nog uppätna direkt, KAN det inte vara så? Inte helt ovanligt.....
                        Thomas "tummen" Wallén

                        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                        Kommentar

                        • tummen
                          • March 2005
                          • 5199

                          #13
                          Ursprungligen postat av Passat
                          Lånar tråden lite..

                          Endlers guppy, hur gamla blir de? Är det 1½- 2år på dem med?
                          Ja, på ett ungefär så gamla blir de, det beror också på hur man håller dem.

                          Alla fakta du kan tänkas vilja ha reda på finns antagligen i den här tråden:


                          ...läs och njut....
                          Thomas "tummen" Wallén

                          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                          Kommentar

                          • JLi
                            • December 2004
                            • 773

                            #14
                            Ursprungligen postat av tummen
                            De guppy som går i ditt "fisksoppa" akvarium föder kanske yngel men de blir nog uppätna direkt, KAN det inte vara så? Inte helt ovanligt.....
                            Jag är ledsen att jag dröjt med komentaren men det har varit litet annat. Jag vet mycket väl att yngel blir uppätna i fisksoppan men dessa guppyn ynglar inte. De blir inte ens runda. Däremot har jag svärdbärare som ynglar i soppan och där blir det alltid någon kvar.
                            h. Johan

                            Kommentar

                            Arbetssätt...