Korallplaty

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tessirini
    • December 2008
    • 12

    Korallplaty

    Det är så att jag TROR att min platy har fått ungar, hon hade en slemliknande "tråd" efter sig. Kan hon ha fått bebisar, någon som vet?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Det behöver det inte alls vara. Så bajsar mina Guppy oxå emellanåt
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Tessirini
      • December 2008
      • 12

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Det behöver det inte alls vara. Så bajsar mina Guppy oxå emellanåt

      Ok tack för svar Hon har som en annan form på sig än dom andra också. För den andra honan har en rätt så rak stjärtfena till början av magen och sen blir det som ett "U", men honan jag trodde fått bebisar har inte alls likadan form hon är mer rund ända från stjärtfenan till gälarna och är något tjockare. T.o.m. hanarna är mer "U" formade.. Jag har aldrig tidigare haft dessa fiskar så..

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Håll ett öga på henne om du misstänker att hon är sjuk. Det låter ju som att allt inte står riktigt rätt till om hon ser så annorlunda ut
        Börjar hon bete sig annorlunda så kan det vara sjukdom, eller så håller hon på att föda.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Platys föder ca 1 gång i månaden, så inte helt omöjligt.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Tessirini
            Ok tack för svar Hon har som en annan form på sig än dom andra också. För den andra honan har en rätt så rak stjärtfena till början av magen och sen blir det som ett "U", men honan jag trodde fått bebisar har inte alls likadan form hon är mer rund ända från stjärtfenan till gälarna och är något tjockare. T.o.m. hanarna är mer "U" formade.. Jag har aldrig tidigare haft dessa fiskar så..
            Helt ärligt förstår jag inte vad du menar...har du ingen bild så man fattar lite bättre, platy skall ha en rak ryggrad, buken kan se lite olika ut beroende på vilken sort du fått tag i.....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...