Får platys alla yngel på samma gång? o_O

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spiksoppa
    • September 2008
    • 62

    Får platys alla yngel på samma gång? o_O

    Jag har en platyhona som ska få yngel när som helst antar jag. Man kan se mörka prickar genom buken på henne och för en stund sen hittade jag ett nästan halvdött yngel i akvariet som jag fångade upp och la i ett annat akvarium på bara ca 10 l. Är det vanligt att de föder ett yngel och sedan väntar några timmar tills de föder några till?

    Mvh
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Det är vanligt att det tar några timmar. Inom ett dygn borde alla vara ute dock.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Spiksoppa
      • September 2008
      • 62

      #3
      Okej, tack för svaret! =) för några timmar sedan höll hon sig mest i bakkanten av akvariet men var ändå ganska aktiv. Nu är hon lika aktiv som hon alltid har varit.. Hm men det kanske kommer snart, hoppas!

      Hehe sorry att jag startar en massa trådar hela tiden, men jag är inte så himla haj på det här med akvarium än.

      Mvh

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Utan att ställa frågor lär man sig inget

        Fråga på du bara
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Spiksoppa
          • September 2008
          • 62

          #5
          hm nu har det gått ett dygn och hon visar inga tecken på att vilja föda ut dem :S. Skumt! jag har satt ner henne i ett ca 10 l akvarium... Men jag antar att det bara är att vänta?

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Det kanske var så att hon blev stressad av något i akvariet och släppte ett yngel i förtid, av misstag alltså. Vänta och se är det enda jag kan råda dig till....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...