Olika "vanliga" Guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linapina
    • July 2008
    • 595

    Olika "vanliga" Guppy

    Jag har sökt i forumet, och finner många trådar med bilder på Endlers Guppy.

    Jag vill gärna se bilder på den andra sortens Guppy.
    Jag köpte 2 hanar som jag tror kallades för ormskinns mönstrade eller något liknande. Fina stora stjärtfenor en i grönt med svart spräckel och en i rött med mindre svart spräckel.

    Var kan jag köpa fina Guppy i stockholms/uppsala trakten?

    Visa gärna bilder på era Guppyn.

    Så undrar jag, med räkor så läste jag att om man blandar färger så kommer de återgå till sin naturliga färg, mer grå-brun.

    Men det ska vara ok att blanda Guppyn i olika färger har jag förstått i det jag läst, vet man om någon färg är mer dominant eller blir det massa olika?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Titta gärna igenom denna tråden
    Finns en del bilder
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Linapina
      • July 2008
      • 595

      #3
      Jag fortsatte och leta, och hittade den tråden
      Jag har noterat lite länkar därifrån. Å vad fina de va, nu är jag ju jättesugen på flera!
      Ska ta och kolla med den där föreningen var de håller hus och om man kan få köpa lite olika fiskar av dem. Supersnygga.
      Synd bara att det är så kort livstid på dessa. Jag är van vid att ha mina husdjur i måååånga år.
      Har ex. chinchillor som blir närmare 15 år, kan bli äldre... Min äldsta kille är 11 och har haft honom sen han föddes...

      Men Guppys var ju mer intressant än jag trodde. Helt klart. Tur att jag bara köpte 4 st så jag kan blanda in lite blod från olika ställen

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Om det bara är guppybilder du vill se så kolla med ett enkelt sök på googles bildsök så får du upp hur många bilder som helst, bry dig inte så himla mycket om namnen dock, det finns många fantasifulla namn på olika färgvarianter av guppy......
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Linapina
          • July 2008
          • 595

          #5
          Jag vill gärna veta var jag kan köpa fina guppys
          Så även om jag kan bli oerhört inspirerad av bilderna, skulle jag vilja se vilket utbud som finns i Sverige, och hos andra zoopetare, samt tips på försäjlningsställen.

          Men jag ska googla, så jag kan visa karln vad fina de e

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Linapina
            Jag vill gärna veta var jag kan köpa fina guppys
            Så även om jag kan bli oerhört inspirerad av bilderna, skulle jag vilja se vilket utbud som finns i Sverige, och hos andra zoopetare, samt tips på försäjlningsställen.

            Men jag ska googla, så jag kan visa karln vad fina de e

            Vill du se många olika odlingsvarianter så ta kontakt med svenska guppysällskapet, genom deras medlemmar kan du få tag i mycket som inte finns i vanliga akvarieaffärer. Annars kan du ju t.ex. åka till Akvarielagret och se vad de har hemma....eller vad de kan ta hem! Fråga!
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Linapina
              • July 2008
              • 595

              #7
              Ursprungligen postat av tummen
              Vill du se många olika odlingsvarianter så ta kontakt med svenska guppysällskapet, genom deras medlemmar kan du få tag i mycket som inte finns i vanliga akvarieaffärer. Annars kan du ju t.ex. åka till Akvarielagret och se vad de har hemma....eller vad de kan ta hem! Fråga!

              Mycket bra och konkreta råd, tack! Jag ska nog kontakta bägge!
              Köpte mina första på akvarielagret.

              Karet är på 112 L så jag borde ju kunna ha några till däri.

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Ursprungligen postat av Linapina
                Mycket bra och konkreta råd, tack! Jag ska nog kontakta bägge!
                Köpte mina första på akvarielagret.

                Karet är på 112 L så jag borde ju kunna ha några till däri.
                Just nu har jag glömt vilka fler fiskar du hade, men NÅGRA fler guppy går ju oftast ner.... Man behöver ju faktiskt inte heller KÖPA så många nya guppy, det räcker med att skaffa till någon/några då och då, vartefter man hittar nå´t kul att blanda in i sin grupp.

                Guppysällskapet funkar mer som så att om man blir medlem så byter man fisk gratis med varandra, men visst kan man säkert få köpa också om man frågar....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                • Linapina
                  • July 2008
                  • 595

                  #9
                  Jo det är
                  1 ancistrus yngel
                  2 bulldogg malar
                  7 dvärgklogrodor
                  4 kuhli ålar.

                  Dessa håller sig till botten av karet, utom på kvällen då kuhli ålarna far runt överallt.

                  Och så 4 Guppyn med div. yngel, de är mellan 8-12 st, svårt att räkna dem...

                  När kuhli ålarna växt på sig och ancistrusen med så ska de få flytta till 240L som vi har.

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    #10
                    Ursprungligen postat av Linapina
                    Jo det är
                    1 ancistrus yngel
                    2 bulldogg malar
                    7 dvärgklogrodor
                    4 kuhli ålar.

                    Dessa håller sig till botten av karet, utom på kvällen då kuhli ålarna far runt överallt.

                    Och så 4 Guppyn med div. yngel, de är mellan 8-12 st, svårt att räkna dem...

                    När kuhli ålarna växt på sig och ancistrusen med så ska de få flytta till 240L som vi har.
                    Grodorna är nog det största hotet mot guppyynglen i alla fall då dessa är små....lycka till i fortsättningen.
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    Arbetssätt...