Guppys dör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    Guppys dör

    En av mina guppy hanar dog för några dagar sen, först så såg jag den ligga och vila sig på bottnen i 2 dagar, när jag matade så simmade den iväg och åt lite, sen efter 2 dagar så hittade jag den död på bottnen.

    Nu idag så ser jag att TRE st till ligger på bottnen men samma symtom, vad kan felet vara?

    Mvh Emil

  • FamiljenMårtensson
    • October 2008
    • 93

    #2
    Låter inte riktigt normalt =/ Min Mollyhona låg och vilade sig i ytan, kom och åt lite, sedan försvann hon, hittade henne död nästa kväll
    Jag Är Smartare Än Mina Fiskar! (Eller?) 8D

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Ursprungligen postat av beerzon
      En av mina guppy hanar dog för några dagar sen, först så såg jag den ligga och vila sig på bottnen i 2 dagar, när jag matade så simmade den iväg och åt lite, sen efter 2 dagar så hittade jag den död på bottnen.
      Nu idag så ser jag att TRE st till ligger på bottnen men samma symtom, vad kan felet vara?
      Mvh Emil
      Men du har ju varit här ett tag. Du borde ju kunna drillen vid det här laget?! Man kan ju inte bara skriva sådär..
      Du måste berätta allt om karet och hur du sköter det. Jag hinner inte svara mer ikväll för jag ska bort... Men:

      Hur stort är karet, hur många fiskar, hur länge har det varit igång, hur mycket matar du och hur ofta och med vad, har du vågor på ytan, temerpatur, salt och hur mår dina växter och hur många växter har du, hur mycket vatten byter du och hur ofta, har du testat vattnet med något och med vad??? Lycka till med dektektivarbetet...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Även att starta två trådar om samma problem blir lite knepigt
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av beerzon
          En av mina guppy hanar dog för några dagar sen, först så såg jag den ligga och vila sig på bottnen i 2 dagar, när jag matade så simmade den iväg och åt lite, sen efter 2 dagar så hittade jag den död på bottnen.

          Nu idag så ser jag att TRE st till ligger på bottnen men samma symtom, vad kan felet vara?

          Mvh Emil
          Jag skulle tippa på dåligt vatten eller gamla guppy. I övrigt hänvisar jag till sjukdomsforumet i fortsättningen.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...