Vilket foder till mina Guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inez
    • January 2006
    • 98

    Vilket foder till mina Guppy

    Vad ger ni era guppysar...är det bara flingfoder som gäller..eller..?

    det bara bubblar av frågor i mig just nu..

    Nina
    sol hav och kaffe....
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    #2
    skalade Ärtor gupps älskar det...

    Kommentar

    • TinaM
      • February 2008
      • 1040

      #3
      Mina endlers får nyckläckta nauplier, granulat, djupfryst foder med olika innehåll bl.a artemia, svart mygg, daphnier mm, de får också vegetabiliska fodertabletter, maltabletter, algtabletter, de nafsar på färska grönsaker typ zucchini och gurka. Ja, de uppskattar nog det mesta. Det enda jag aldrig kört i mina kar är flingfoder.
      32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

      Kommentar

      • 3 guppy
        • February 2007
        • 2068

        #4
        Jag ger mina rå spenat, flingfoder, guppy-flingfoder och vita mygglarver.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Det viktigaste är att du varierar kosten och inte glömmer att Guppy behöver spirulina (grönt)

          Mina Guppy får: Nykläckt artemia, fryst artemia, fryst cyklops, vanligt flingfoder, spirulina flingfoder, Tetra tabimin (för pansarmalar, kuhlii & botior bla.) Tetra plecomin (för sugmunsmalar), mindre granulat och en och annan gång tinad/skalad ärta.

          De får med andra ord lite av varje av vad vi har hemma men man behöver absolut inte ha allt vi har
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • 3 guppy
            • February 2007
            • 2068

            #6
            Ursprungligen postat av Nina82
            Det viktigaste är att du varierar kosten och inte glömmer att Guppy behöver spirulina (grönt)

            Mina Guppy får: Nykläckt artemia, fryst artemia, fryst cyklops, vanligt flingfoder, spirulina flingfoder, Tetra tabimin (för pansarmalar, kuhlii & botior bla.) Tetra plecomin (för sugmunsmalar), mindre granulat och en och annan gång tinad/skalad ärta.

            De får med andra ord lite av varje av vad vi har hemma men man behöver absolut inte ha allt vi har
            Rå spenat funkar också

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Ursprungligen postat av 3 guppy
              Rå spenat funkar också
              Visst Guppy äter det mesta
              Dock så brukar vi inte ha spenat hemma så det har inte blivit av
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Guppy är allätare, alla olika typer av kommersiella torrfoder går bra, men de uppskattar mycket att få lite varition i form av frysta mygglarver av olika slag, dafnier cyklops mm. Tar man bara lite av varje så blir det oftast väldigt bra till slut.
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                Arbetssätt...