levande foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spiksoppa
    • September 2008
    • 62

    levande foder

    Hejsan .
    Har ni nåt tips på levande foder att ge till platys?
    mvh
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    För att gå rakt på sak så brukar honorna fixa till eget levande foder en gång i månaden. Och det är nog av ganska god kvalitet. Annars är det ju samma typ av levande foder som gäller andra fiskar av den storleken.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • bessan
      • October 2008
      • 2

      #3
      Du kan ju ge dem typ mygglarver och sånt (mina mygglarver är iförsig frysta)

      Kommentar

      • Spiksoppa
        • September 2008
        • 62

        #4
        haha okej..
        Jo jag matar dom med svarta mygglarver lite då och då (frysta). Jag tycker det är assvårt att veta hur mycket mat jag ska ge!...

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Se till att det är uppätet på ett par minuter, är det inte det så dra ner på portionen nästa gång.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Erik...
            • May 2006
            • 1459

            #6
            Modernt allroundtorrfoder innehåller vad platysarna behöver, men du kan ju prova att kläcka artemia och föda upp dom lite i storlek till dina platys, artemiaägg finns att köpa i zooaffärer, och det finns massor av artiklar påinternet om hur man gör med dom, om det inte står i bruksanvisningen när man köper "äggen".

            Kommentar

            • tuvok
              • November 2007
              • 31

              #7
              Grindalsmaskar och hoppstjärtar är populära hos mina fiskar, borde gå hem hos platys också.

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Ursprungligen postat av Spiksoppa
                Hejsan .
                Har ni nåt tips på levande foder att ge till platys?
                mvh
                Speciellt på våren kan man få ut i skogen till något kärr och fånga levande svarta mygglarver och dafnier i stora mängder.
                OM du skulle få med grodyngel så tänk på att lämna kvar dessa i kärret, alla svenska amfibier är fridlysta!

                För övriga frågor/följdfrågor om foder hänvisar jag i fortsättningen till tråden om foder och utfodring!
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                Arbetssätt...