Ny start Endlers Guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inez
    • January 2006
    • 98

    Ny start Endlers Guppy

    Hej, jag har startat upp ett nytt akvarium 63 l som jag tänkte ha Endlers Guppy i, hur många ska jag köpa tycker ni? och ska jag ha några andra fiskar tillsammans med dom.

    Mycket...mycket tacksam för svar så här på småtimmarna...

    Tack....Nina
    sol hav och kaffe....
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Hej Nina

    Tycker det räcker med en hane och två honor till en början. Sen kommer de sköta förökningen själv så småningom

    Du skulle kunna ha några Corydoras som bökar på botten men det kräver att du har fin sand som bottenmaterial.
    Kan rekommendera Corydoras Panda eftersom de inte blir så stora.
    Låt först de tre Guppina gå in karet ordentligt innan du skaffar några andra arter
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Inez
      • January 2006
      • 98

      #3
      Tack för att du svara så fort, måste bara fråga vad Corydoras Panda är..?? kan jag läsa om den någonstans
      sol hav och kaffe....

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Varsågod
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Inez
          • January 2006
          • 98

          #5
          Åh tack gud så fina dom är..!! Hur många sånna ska jag ha tycker du, jag undrar var jag kan få tag på dom, bor i stockholm vet du det..

          tack, så snäll du är...
          sol hav och kaffe....

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            6st borde räcka och de brukar finnas lite var stans. Kolla runt i olika butiker. Bor du Stockholm har du väl några butiker att välja på
            Tänk på att vänta någon månad iaf tills akvariet är någorlunda ingånget. Pandor kan vara lite känsliga och de kan även kosta en liten slant. Priset kan variera en del så det kan löna sig att kolla runt 40-60kr brukar de ligga på ungefär. Mer än 60kr skulle jag inte ge om jag inte var riktigt desperat
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Annars kanske det är bättre med en trippel eller kanske så mycket som 5 stycken C.aeneus eller C.paleatus istället, de brukar säljas för 20-25:-/st i små storlekar, och de är dessutom betydligt robustare än C.panda. Ibland kan man få mängdrabatt om man köper flera stycken samtidigt....de rör aldrig guppy, oavsett storlek!

              Den största akvariebutiken i stockholm är ju Akvarielagret, men det finns många fler bra butiker i Stockholm, och jag vet ju inte heller riktigt var Djurhamn ligger, så det blir svårt att tipsa om en bra butik i närheten av INEZ.....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...