Molly snurrar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • teresatera
    • March 2007
    • 7

    Molly snurrar

    Hej!
    Igår kväll,när lampan släcktes i akvariet, upptäckte jag att en black molly snurrar hela tiden,ser ut som något fel på simblåsan.Men under dagen idag simmade fisken som inget hänt. Men blev samma sak ikväll när det blev mörkt i akvariet.Vad är det för fel på fisken?
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av teresatera
    Hej!
    Igår kväll,när lampan släcktes i akvariet, upptäckte jag att en black molly snurrar hela tiden,ser ut som något fel på simblåsan. Men under dagen idag simmade fisken som inget hänt. Men blev samma sak ikväll när det blev mörkt i akvariet.Vad är det för fel på fisken?
    Chockreaktion när ljuset släcks kanske?

    Testa med att ha någon lampa tänd när akvariet släcks så allt ljus inte försvinner samtidigt...annars verkar det inte lovande, de brukar ju göra sådär när de är på väg att bli sjuka/klena/gamla och dö.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • teresatera
      • March 2007
      • 7

      #3
      Ja,den blev sämre och svagare för varje dag. Jag kunde inte se fisken lida och bad min man att avliva den. Så blev det tråkigt slut.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13124

        #4
        kan varit parasiter som letat sig till fiskens hjärna och då får fisken ofta snurr beteende...
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Tråkigt men sådant händer hela tiden....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Fredrik1
            • February 2009
            • 305

            #6
            Upptäckte imorse att min black molly bara snurrar.. ska jag låta den vara eller prata med några på Zoo?

            Mvh Fredrik
            Min Zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...