Endlers så vackra!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • larsemil
    • June 2008
    • 172

    Endlers så vackra!

    Köpte mina första endlers idag efter att ha planerat det ett tag. Har inte sett dem i verkligheten förut och har inte insett hur fantastiskt vackra de är!
    Hanarna är mycket snyggare än de odlade varianterna och honorna är mycket mer ordentliga än de som normalt finns. 19 kr guppyn kostade de och jag fick dessutom med tre yngel som liksom fastnade i håven.

    Kul! Nöjd med ett bra köp!
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Heh...mer "ordentliga"? Hur menar du då...viker de ihop kläderna snyggt och säger till gubbarna att de skall räta på ryggen?

    Skämt åsido...Ta gärna några bilder. Funderar själv på sådana.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • larsemil
      • June 2008
      • 172

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Heh...mer "ordentliga"? Hur menar du då...viker de ihop kläderna snyggt och säger till gubbarna att de skall räta på ryggen?
      haha japp! precis så jag menar! du anar inte hur odentliga de är.
      nej men det är bara jag som hyser en sorts aversion mot alla framavlade fiskar som inte finns i naturen.
      endlers is the shit och jag är så nöjd med köpet.

      bilder kommer kanske senare, håller på att bygga en lysramp och det är så mörkt just nu. tänkte hoppas på att pappa guppy också var ordentlig och kunde bygga den åt mig.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av larsemil

        bilder kommer kanske senare, håller på att bygga en lysramp och det är så mörkt just nu. tänkte hoppas på att pappa guppy också var ordentlig och kunde bygga den åt mig.
        Hoppas på under är aldrig fel! Men det slutar nog med att du får bygga den själv ändå....

        Visst är de fina, du har väl läst i min "hårda fakta-tråd" om guppy och endlers....om det är något du undrar så finns säkert svaret där, annars får du fråga så skall vi andra guppyoter slå våra "kloka" huven ihop och besvara det åt dig!
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • larsemil
          • June 2008
          • 172

          #5
          såg precis tråden och ska titta en sväng i den tänkte jag!

          Kommentar

          • Freakmange
            • January 2006
            • 319

            #6
            tjena tummen
            har köpt en massa endlers som heter endlers guld. vad är det för skillnad på dom och vanliga endlers? förutom det uppenbara med färgen =) han jag köpte av sa att dom inte är så jätte vanliga ? vad finns att veta om dom ?
            Shovel Power

            Kommentar

            • Amanda321
              • February 2007
              • 587

              #7
              Har en bunt endlers i mitt akvarium ^-^ men ska dock sälja ungifär hälften av hanarna så honorna får lite lungt x)
              30 L - 60 L - 150 L
              //Amanda

              Kommentar

              • MattiasL
                • September 2006
                • 1479

                #8
                Ja, endlers blir ändlöst många hos mig. Säljer hela tiden ut för att karet inte skall explodera!
                Qui audet adipiscitur!

                Kommentar

                • LenoreH
                  • April 2008
                  • 107

                  #9
                  Blir gärna av med mina kvarvarande honor och yngel här i sthlm....
                  ~I became insane with long intervals of horrible sanity~
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1917318

                  Kommentar

                  • alg_oa1
                    • May 2007
                    • 473

                    #10
                    Larsemil, ser att du bor i Falun. Inte så långt härifrån, vart köpte du dina Endlers?
                    Har aldrig sett några på Djurmagazinet i allafall...
                    "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

                    Kommentar

                    • larsemil
                      • June 2008
                      • 172

                      #11
                      Ursprungligen postat av alg_oa1
                      Larsemil, ser att du bor i Falun. Inte så långt härifrån, vart köpte du dina Endlers?
                      Har aldrig sett några på Djurmagazinet i allafall...
                      Falun it is!
                      Bästa akvariebutiken i trakten är i ludvika, expert zoo. De har över 300 arter inne och kan ta hem massor. Förutom endlers så har han väldigt fina dvärgciklider, lekstora par av scalare och föder upp egna svärdbärare som är monsterstora redan efter någon månad. Dessutom så är priserna helt okej och som jag skrev i mitt första inlägg så fick jag flera yngel med på köpet. En bra butik och enligt mig helt klart värd de extra milen i bil.
                      Påå djurmagazinet kunde de ta hem endlers om man frågade om det, men då ville de ha 50spänn fisken för dem. I ludvika tog han bara 19.

                      Kommentar

                      • tummen
                        • March 2005
                        • 5199

                        #12
                        Ursprungligen postat av Freakmange
                        tjena tummen
                        har köpt en massa endlers som heter endlers guld. vad är det för skillnad på dom och vanliga endlers? förutom det uppenbara med färgen =) han jag köpte av sa att dom inte är så jätte vanliga ? vad finns att veta om dom ?
                        Vad jag har hört så finns det inga "äkta" guldendlers, de du har är med största säkerhet endlershybrider, en blandning med vanlig guppy, men de blir inte mindre fina för det.....skötsel är som för vanliga guppy/endlers.
                        Thomas "tummen" Wallén

                        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                        Kommentar

                        Arbetssätt...