Vilande guppys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trumf
    • October 2008
    • 2

    Vilande guppys

    Hej, jag undrar om det är normalt om guppys ligger och "vilar" uppe på pumpen? Det är en hane som har legat där sen igår...
    Han har inga konstiga symtom, ser ut som han alltid har gjort och verkar inte snurrig eller så. Ibland kommer den äldre honan och håller han sällskap.
    Om jag petar på honom så simmar han runt som vanligt för att senare men inte direkt återgå till pumpen. När de 2 nya honorna kom i var alla, inklusive "den vilande hanen" vilda och kände på de nya. Kan det vara så att han inte fick vara kvar i leken och att han blev dissad eller så?

    Obs! Är ny på det här!

    Har 3 honor och 3 hanar, guppy.
    2 av honorna är nya sen 3 dagar.
    Har dessutom 8 kardinaltetror.
    Karet är på 110 liter.
    Nitrit= 0
    God ytrörelse.
    jämn temp, typ 26 grader.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Så länge du inte kan se några symptom och alla värden är bra finns det inte mycket du kan göra.
    Guppy är lite underliga och kan få för sig att dö knall fall i tid och otid
    Det är min erfarenhet iaf. Och ofta är det hanar som inte blir speciellt långlivade.
    Tror inte jag haft någon Guppy som dött och haft med samma symptom.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Det är inte normalt, nej. Den är sjuk, eller gammal - guppis är inte särskilt långlivade, och särskilt hanarna sliter ut sig.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Trumf
        • October 2008
        • 2

        #4
        Tack så mkt! Får väl se vad som händer.

        Kommentar

        Arbetssätt...