Molly som inte vill ha maten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blopp
    • June 2005
    • 121

    Molly som inte vill ha maten

    Hej

    I lördags köpte jag fyra stycken "ballongmollys". Har upptäckt nu att en av dem vägrar äta flingfodret jag matar med. Den tar bitarna i munnen men sen så "spottar" den ut allt igen. Fisken ser fin ut och inte avmagrad eller så så den har nog ätit bra innan. Vad kan det bero på?

    Jag funderar på den gamla klyschan "blir den tillräckligt hungrig duger kanske maten". Ska man överge den tanken? De andra verkar ju älska maten. Eller är det bara att åka och köpa ett nytt flingfoder och prova med det? De äter bara vegetabilisk föda vad jag förstått...

    Tacksam för svar!
    /Mårten - 54-liters sällskapsakvarium samt Fluval Edge 25 liter för räkorna.
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Vänta du ett tag innan du köper nytt foder, den kan ju ha glufsat i sig nå´t annat (yngel?) innan du såg det, å andra sidan så skadar det ju aldrig att ha flera typer av foder hemma, skaffa t.ex. nå´t fryst foder.

    Röda mygglarver verkar t.ex. vara oemotståndligt för alla fiskar, eller så köper du t.ex. dafnier eller frusen vuxen artemia, räkmix funkar också bra. Lycka till!
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    Arbetssätt...