Endlers "Kalifornisk tiger"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ronja016
    • August 2006
    • 220

    Endlers "Kalifornisk tiger"

    Fick tag på sånna i helgen, o jädrans vad fina dom är! Är det någon här som har sånna eller hört om dem?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Var är bilderna då?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      DET undrar jag med!
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Ronja016
        • August 2006
        • 220

        #4
        Sådär bild finns ibloggen nu. Inte en bra bild men en bild iaf. Fiskarna kan ju inte ståstilla och säga omelett när jag vill! *skratt*
        Ska försöka med mer försök men känns som en omöjlig sak

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Guppy är inte de lättaste fiskarna att fota, men du har gjort ett tappert försök och den var riktigt snygg (det man såg).
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Ronja016
            • August 2006
            • 220

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Guppy är inte de lättaste fiskarna att fota, men du har gjort ett tappert försök och den var riktigt snygg (det man såg).
            Inte ett tappert försök, massa tappra försök

            Kommentar

            • gmt1960
              • October 2007
              • 22

              #7
              Håller med om att de är snygga, köpte 4 st (2+2) som uppstartsfiskar från Akvarielagret, och huuuu så många de är nu

              Sålde ett gäng från första kullen på Bollmoras auktion, men man hinner inte mer än vända sig om så finns det 20 nya yngel

              Kommentar

              • Ronja016
                • August 2006
                • 220

                #8
                Ursprungligen postat av gmt1960
                Håller med om att de är snygga, köpte 4 st (2+2) som uppstartsfiskar från Akvarielagret, och huuuu så många de är nu

                Sålde ett gäng från första kullen på Bollmoras auktion, men man hinner inte mer än vända sig om så finns det 20 nya yngel
                Okej! Var det på deras senaste auktion du sålde dom? För jag köpte mina där

                Kommentar

                • gmt1960
                  • October 2007
                  • 22

                  #9
                  Japp, deras senaste auktion, så då lär det vara mina fd Endlers som simmar hos dig nu

                  Kommentar

                  • Ronja016
                    • August 2006
                    • 220

                    #10
                    Ursprungligen postat av gmt1960
                    Japp, deras senaste auktion, så då lär det vara mina fd Endlers som simmar hos dig nu
                    Okej Måste bara säga att jag är väldigt nöjd men dom iaf Har även sett mina två första yngel av dom

                    Kommentar

                    • gmt1960
                      • October 2007
                      • 22

                      #11
                      Va kul att du är nöjd! Du lär få se fler yngel om du inte har någon annan fisk som kan äta sig mätt

                      Kommentar

                      • tummen
                        • March 2005
                        • 5199

                        #12
                        Ursprungligen postat av Ronja016
                        Inte ett tappert försök, massa tappra försök
                        Man måste ta MÅNGA bilder för att få minst EN bra!
                        I fortsättningen kan du tänka på att ta bilderna lite i vinkel mot akvarieglaset så slipper du blixtljuset i bilden....

                        Det var inte lätt att se så bra på den bilden, men det verkar som om du fått tag i en variant med inslag av ormskinnsmönster på kroppen, frågan är om det är en "ren endler" eller en hybrid med vanlig (ormskinns)akvarieguppy. Alternativt så tror jag det är/kan vara frågan om urvalsodlade "rena endler", där detta mänstret fanns med från början, men i och med urvalsodlingen så har kroppsmönstret och färgerna blivit mer stabila än de är naturligt.
                        Det spelar nu inte så stor roll, de verkar vara hur snygga som helst ändå.
                        Thomas "tummen" Wallén

                        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                        Kommentar

                        Arbetssätt...