Kommer dom överleva?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hedde73
    • February 2007
    • 91

    Kommer dom överleva?

    Flyttade för en en vecka sedan över min endlers hona till det lilla räkakvariet för hon såg ut att var på gång att föda. Flyttade även med den enda endlerrs hanen. Idag såg jag två små yngel simma omkring i det lilla akvariet och jag undrar nu om de två plus flera (hoppas jag) kan överleva i akvariet eller om honan och hanen kommer äta upp dom? I akvariet finns en rot med en massa hög mossa på, som dom förhoppningsvis kan gömma sig i. Nu ikväll har jag nämligen bara sett till ett yngel o därför undrar jag.
  • Mobster
    • June 2008
    • 506

    #2
    Ingen kan väl säga helt säkert men iom att du har mossa och endlers brukar inte vara jättesugna på yngel så de har nog en bra chans

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Tror inte du ska behöva oroa dig för föräldrarna men däremot kan jag inte svara säkert på om räkorna lämnar de i fred.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Du kan nog lämna ynglen i räkakvariet utan att oroa dig, räkorna äter bara död fisk....guppyföräldrarna kan nog däremot tänka sig att glufsa lite räklingar vad det lider, flytta dem! De behövs inte för att ynglen skall växa till sig.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...