Antal fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #16
    Ursprungligen postat av Kensa
    det finns en gammal regel som säger att man kan ha 1cm fisk oer liter vatten, nu stämmer den regeln inte alltid, men iaf.

    i ett 112 liters kar så har du kanske 80-90 liter vattebn när man räknar bort grusen, växter, rötter, pump och annat.

    låt oss säga 90 liter = 90 cm fisk.

    15 x 4 cm guppy = 60 liter
    8 x 4 cm tetra = 32 liter
    5 x 12 cm algätare = 60 liter
    Summa = 152 liter.....................................!!!!
    '
    dax att fundera på fiskbeståndet kanske.

    framför allt algätarna........kanske....

    ....och sedan beror allt också i slutändan på vilket beteende fiskarna har......med de fiskar som nämns så är nog inte akvariet för litet, men det beror förståss också på vilka algätare det handlar om....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #17
      Ursprungligen postat av tummen
      ....och sedan beror allt också i slutändan på vilket beteende fiskarna har......med de fiskar som nämns så är nog inte akvariet för litet, men det beror förståss också på vilka algätare det handlar om....
      om du läser hans första inlägg så är det siamesiska algätare.

      blir hyfsat stora......
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #18
        Ursprungligen postat av Kensa
        om du läser hans första inlägg så är det siamesiska algätare.

        blir hyfsat stora......
        OOOOOPS!
        Och de är ju inte stilla speciellt mycket heller, snarare 200-375 liter om man skall se till deras storlek och rörelsebehov......det behövs hursomhelst ett LÅNGT akvarium till dem......
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Pokerface86
          • March 2007
          • 86

          #19
          Tack för era synpunkter! Hade en riktig akvarist hemma igår som kollade på akvariet. Han tyckte som tur var att det såg riktigt bra ut. Att jag har ngr prickar på ngr blad (3st blad) var tydligen igen fara. Dessutom så var det ju gröna-prick-alger (= bra vattenkvalité)

          För övrigt tyckte han att mängden fisk jag har i akvariet var bra. Men guppysarna vill jag ändå bli av med

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #20
            Ursprungligen postat av Pokerface86
            Tack för era synpunkter! Hade en riktig akvarist hemma igår som kollade på akvariet. Han tyckte som tur var att det såg riktigt bra ut. Att jag har ngr prickar på ngr blad (3st blad) var tydligen igen fara. Dessutom så var det ju gröna-prick-alger (= bra vattenkvalité)

            För övrigt tyckte han att mängden fisk jag har i akvariet var bra. Men guppysarna vill jag ändå bli av med

            Ja kolla med din akvariebutik om de vill ta emot dem då....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...