Vattentemp till Mollys?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hundhår
    • August 2008
    • 55

    Vattentemp till Mollys?

    Har i dagsläget blandat black mollys, guldfiskar å lite annat - men till frågan...

    Har försökt kompromissa om tempen som nu ligger på just under 25 grader - det är lite för varmt för guldfiskarna egentligen å för kallt för mollysarna - Hur ska jag göra, ska jag sätta tillbaks mollysarna till det mindre (105L) akvariet med kardinaltetror, guppys och platys där det är lite varmare eller ska dom få gå kvar i det stora 540L där jag nog för guldfiskarnas skull måste sänka tempen lite... Läst att mollysarna i naturliga miljö har mellan 18-28 grader och guldisarna vill ju inte gärna ha över 23 ca... Hade förut 22 grader till guldisarna innan dom fick sällskap å det var då inga problem för malarna... verkar som om alla fiskar förutom ev mollysarna funkar med svalare vatten.

    Tips? Känner att jag måste sänka lite iaf... men som sagt - flytta mollysarna el ha kvar dom?
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Ingen fara för någon av dom på 24gr
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      ....eller gör dig av med guldfiskarna, de äter säkert upp alla mollyyngel som föds i ditt stora akvarium annars.....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      Arbetssätt...