Guppyn ska föda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Guppyn ska föda?

    Hallo!
    Måste bara säga först, att jag måste ha yngelbur för att ynglena ska överleva, så snacka inte här om att det är bättre att låta dom föda fritt!

    Jag stoppade precis ner min guppy i yngelfödarbur, eftersom hon har hela magen fylld med något svart nu, och en liten "Plopp" är precis vid analfenan, som en liten hudbit som hänger ner, hade för mig att det var tecknet på att hon snart skulle föda, hade jag rätt eller fel där?

    Vill jju inte hon ska vara i yngelburen i onödan om hon inte ska föda snart!
    Tillbaks efter paus.
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Måste sticka till en kompis, så släpper ut henne igen och hoppas det hela inte börjar förrens i kväll.

    Sålänge posta vad ni tror, så postar jag en bild i kväll om vi hittar kameran ^^
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Låter ju som att det är dags iaf. Fotot får väl avgöra
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • JLi
        • December 2004
        • 773

        #4
        Låter som om det är nära. Jag skulle i ditt ställe låta den vara i yngelkassen hellre än att släppa ur den och fånga upp den på nytt fler gånger. För att undvika stress är det en ide att släcka lyset.
        h. Johan

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          ingenting hänt ännu, stoppar ner henne i yngelburen och släcker lyset...
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Min syrra tog kameran och stack på sin pojkväns fotbollsmatch, och sen ska dom sova över, så den ser vi inte förrens i morgon. :P

            Men kan beskriva: Ser ut exakt som på ninas bild av högdräktig endlersguppy i "undrar när det är dags?" tråden i levandefödar kategorin, fast det svarta är ända nere och pressar på vid analöppningen, men så tjock är hon ju inte ännu, men det är väl inte meningen första gångerna?

            Något mer jag kan titta efter för att avgöra?
            Senast redigerad av JojjeN; 15 August 2008, 17:35.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            Arbetssätt...