Många guppy yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mehemed
    • July 2008
    • 11

    Många guppy yngel

    hej!
    Mina guppy ynglar av sig som tusan, har redan gett bort till nära å kära men nu är det fullt överallt! jag vill/tänker inte köpa ett större akvarium (det skulle vara det enklaste) eller skaffa ett till. Vad brukar ni göra när ni får för många? Hur stora ska/bör de vara när man lämnar ifrån sig fiskarna?

    Känner att problemet börja närma sig efter som att jag har många yngel, fick fler för en vecka sen plus att det kommer vilken dag som helst. Det är "bara" 2 honor som orsakat detta kära problem..
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Ursprungligen postat av Mehemed
    hej!
    Mina guppy ynglar av sig som tusan, har redan gett bort till nära å kära men nu är det fullt överallt! jag vill/tänker inte köpa ett större akvarium (det skulle vara det enklaste) eller skaffa ett till. Vad brukar ni göra när ni får för många? Hur stora ska/bör de vara när man lämnar ifrån sig fiskarna?

    Känner att problemet börja närma sig efter som att jag har många yngel, fick fler för en vecka sen plus att det kommer vilken dag som helst. Det är "bara" 2 honor som orsakat detta kära problem..
    Bra levandefoder!

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Ibanez
      • July 2006
      • 853

      #3
      synd att du inte bor nära mig.. du hade gärna fått donera lite matfisk te mina påfågelsabborrar
      Era fiskar ger jag mina till frukost..

      Kommentar

      • Mehemed
        • July 2008
        • 11

        #4
        ha ha, ni är inte snälla ni! det är ju det jag inte vill ska hända med mina små.

        Kommentar

        • Ibanez
          • July 2006
          • 853

          #5
          Ursprungligen postat av Mehemed
          ha ha, ni är inte snälla ni! det är ju det jag inte vill ska hända med mina små.
          måste säga att vi är omåttligt generösa.. mot rovfisken..
          Era fiskar ger jag mina till frukost..

          Kommentar

          • Mehemed
            • July 2008
            • 11

            #6
            he he, det tvivlar jag inte på, det kan jag lova! men finns det ingen som har något annat förslag än att mina små ska bli mat?

            Kommentar

            • Ibanez
              • July 2006
              • 853

              #7
              nä.. det är helt enkelt bara att antingen fortsätta ge bort, skaffa större kar eller ha i några fiskar som kan hålla yngelbeståndet nere..
              Era fiskar ger jag mina till frukost..

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #8
                Du kan ju fråga din fiskhandlare om dem vill ta imot guppy. Men dem vill nog bara ha näst intill fullvuxna!

                Kommentar

                • BlueJ
                  • January 2008
                  • 261

                  #9
                  tycker att de första kullen kan man rädda sen så klarar de som klarar sig liksom det är ju inte som om det inte kommer fler
                  The nicest person is nott always the winner

                  Kommentar

                  • Baf2
                    • February 2008
                    • 421

                    #10
                    Är det vanlig guppy du har?
                    Den äter ju sina yngel som smågodis!
                    Hur kan det bli så många då?
                    Har du endlers då förstår jag!
                    Jag får nog över fullt av palletciklider och blå ciklid för dom ynglar av sig som tusan och tar hand om avkoman också till skilnad ifrån guppy!

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #11
                      SKänk/Sälj guppys till närmsta djuraffär, eller skaffa 10 tetror, så löser sig snart problemen innan du hinner se det om du inte har yngelbur.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #12
                        Ha ha... Jag har 10 tetror... De har gett upp!!! Karet kryllar av yngel..
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Mehemed
                          • July 2008
                          • 11

                          #13
                          Det är vanliga guppy, det försvinner inte spec mycke yngel inte som smågodis iallafall.. jag får nog gå å snacka med dem hos fiskhandlaren å se om de ta emot dem. jag vill inte ha dem men jag kan nte döda dem heller.. kanske lite blödig men man lägger trots allt ner enerig och intresse på dem..

                          Kommentar

                          • JojjeN
                            • June 2008
                            • 3567

                            #14
                            Här blir det inga yngel på ett tag iallafall, hanen fick torpedsjukan eller något liknande, har sett han simmat lite mysko några dagar, men då simmade han ju vanligt också.

                            Men idag simmade han bara runt i looper, cirklar och "volter", så fick klippa honom. Dessutom hade han fastnat bakom pumpen på natten, så han nästan bara låg och flämtade på bottnen, men när han väl försökte simma såg det ut som jag skrev innan.
                            Tillbaks efter paus.

                            Kommentar

                            • doppingen
                              • April 2008
                              • 1079

                              #15
                              hej min lokale akvariebutik vill gärna köpa in yngel av mig så nu har jag startat upp ett kar till. var då jag var inne å ville ha en fisk som kunde äta upp dom som han sa det kanonbra. man får inte pengar men tillgodokvitto att köpa fisk eller tillbehör för. mat å annat behövs ju hela tiden så på så vis "går det ju runt"
                              MammaMia

                              Kommentar

                              Arbetssätt...