Krokig/hängig Platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linapina
    • July 2008
    • 595

    Krokig/hängig Platy?

    Jag märker att en platy itaget ser lite konstig ut. Liksom hängig eller krokig.
    Det är som att underdelen av kroppen går som ett rakt streck och överdelen är jätteböjd, sett i profil, lite som ringaren i notre dame...
    Den har simmat runt och verkat pigg, men så idag såg jag en till platy som började se ut så, men risk för att det kan vara en sjukdom valde jag att omedelbart ta bort dem.

    Är det någon som vet vad det här kan vara?
    Om det kan vara kopplat till vattenvärde så har jag skrivit om värdena under akvarievatten, stickprov test.
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Sådana här frågor passar bättre i sjukdomsforumet, men jag själv tycker det liknar åldersrelaterade "skador", många gamla individer "kroknar" just innan de dör.....OBS! Detta är normalt och inget "genetiskt fel"......
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Linapina
      • July 2008
      • 595

      #3
      Ursprungligen postat av tummen
      Sådana här frågor passar bättre i sjukdomsforumet, men jag själv tycker det liknar åldersrelaterade "skador", många gamla individer "kroknar" just innan de dör.....OBS! Detta är normalt och inget "genetiskt fel"......
      Tack för info och tillrättavisningen.
      Det är så många avdelningar här så jag vet inte vad jag ska skriva vart. Jag gick efter art helt enkelt...

      Kommentar

      Arbetssätt...