konstigt öga??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    konstigt öga??

    Måste fråga er om ni vet vad det är på gång med min ena silvermolly.

    Jag har varit borta i 3 dagar, inte länge. men det har hunnit bli en hinna på ögat plus att det verkar vara lite rött under den, det är bara på den vänstra ögat,
    och jag har bara fredliga arter i karet, guppy, blackmolly, neontetra, sebra fiskar, och ancistrus.
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    SVAMP? Ställ frågan i sjukdomsforumet istället, där finns det sjukdomsnördar som är bättre på att ställa diagnos än vad jag är....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Vic
      • November 2006
      • 1533

      #3
      Låter som att fisken haft ett sår som blivit infekterat av svamp. En bild skulle vara bra att ha. Tillsätt lite salt eller saltbada om du har tillgång till det.
      Mvh Viktor


      Apistogramma för hela slanten!

      Kommentar

      • elinj
        • July 2007
        • 1100

        #4
        Ursprungligen postat av Vic
        Låter som att fisken haft ett sår som blivit infekterat av svamp. En bild skulle vara bra att ha. Tillsätt lite salt eller saltbada om du har tillgång till det.
        jag har inte sett att den har haft sår, jag har ingen bra kamera som tar en bra bild.
        tack ska ni ha för tipset.

        Kommentar

        • MeKaL
          • August 2008
          • 128

          #5
          Mina Zebrafiskar var helt galen nu ett tag, attackerade allt typ. Två utav dom hade bara ett öga såg jag också och dom va aggressiv som satan! Jag avlivade dom direkt eftersom dom ställde till grotesk oreda i karet.. Och då är de på 350 liter... Men nu är de harmoni där igen
          Frågar man inget, får man ingenting veta.

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #6
            jag hade med zebra fisk i karet, men jag flyttade över de till de mindre karet på 60l, för jag såg att även mina guppyhanar började få avbitna bakfenor.

            Kommentar

            Arbetssätt...