Endlers yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Endlers yngel?

    Hej! Tänkte på att byta ut mina tankar om att skaffa black mollys, till att skaffa endlers efter semestern. Skulle höra, hur klarar sig ynglen mot svärdbärare, kardinaltetror och vanliga guppys? Och en mindre mal eller två? Behöver jag ha dom i en "yngelbur" (En nätbur man hänger på insidan av akvariumet så ingen annan fisk kommer åt dom) och isåfall hur länge? Och en sista fråga, hur många behöver dom vara för att trivas? Har ett 75 liters, och hade tänkt ha 15 kardinaltetror, 4 guppys, 3 svärdbärare, 2 malar, och hur många endlers? Ha det! // Jojje
    Tillbaks efter paus.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Tycker endast du ska ha en sort av levandefödare eftersom de kommer yngla mer än du har plats. Visserligen kommer tetrorna hjälpa till att behålla mängden nere men min åsikt är att det kommer bli fisksoppa med för mycket fisk vilket sen leder till dåliga vattenvärden.

    Så länge du har växter och andra gömställen ska du inte behöva ha nätbox till dina yngel utan det bästa är att låta dem födas fritt. De kommer gömma sig tills de är så stora att de klarar sig.

    Men kör bara svärdbärare eller bara Guppy. Sen om du har vanliga Guppy och Endlers ihop kommer du inom kort inte ha en enda renrasig Guppy kvar.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Hur ser endler-guppy blandning ut?
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av JojjeN
        Hur ser endler-guppy blandning ut?
        I första steget så ser de ut som just en blandning,hanarna visar oftast endlerfärg på kroppen och den vanliga guppyns färger på fenorna. I senare generationer KAN det dyka upp fiskar som LIKNAR rena endler igen, men de bär på blandade gener ändå, så man kan inte kalla dem för endler när de väl blandats en gång. Men det blir oftast väldigt livskraftiga hybrider.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...