Dräktig guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    Dräktig guppy?

    Hur ser man ett en guppy är dräktig? Får dom en dräktighetsfläck som platys?
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jepp. Och sedan går det nog inte att undvika att de blir ganska tjocka med.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Naugthy
      • February 2008
      • 531

      #3
      mm men jag köpte min för typ en vecka sen och båda har fläckarmen dom är inte tjocka ännu
      "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        De har alltid dessa fläckar, men fläckarna växer allt eftersom dräktigheten fortgår. När de är nära födseln kan man skymta ögonen i den svarta dräktighetsfläcken, och jag tror det var Vic här på forumet som hade en rikigt bra bild på det: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=119782
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Koi-fantast
          • October 2007
          • 193

          #5
          Jag ser det lättast på att de har större mage än normalt. Så, studera fiskarna så ser du snart hur det ligger till. Det kan ju vara så att dina inte har åldern inne ännu.
          Ibland förändras min åsikt http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1728683 http://www.ciklid.se http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

          Kommentar

          • Ibanez
            • July 2006
            • 853

            #6
            hur länge tar det för guppys att från yngel till att bli könsmogna då??
            Era fiskar ger jag mina till frukost..

            Kommentar

            • XenOn
              • March 2008
              • 1008

              #7
              Ska ta efter en sak som Tummen sa för några veckor sedan till mig. Ska se om jag kommer ihåg det mesta.

              Det kan variera från 2 månader till 4 månader. I fångenskap ligger väl genomsnittet på 3 månader för hanar och honor tidigare än så.

              Allt beror egentligen på behovet att föröka sig. I vilt tillstånd där det finns mycket större konkurrens blir guppys och de flesta fiskar könsmogna tidigare. Detta är för att öka chansen att behålla sin kvot.

              Tror jag fick några rätt iallafall
              Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

              Kommentar

              • Koi-fantast
                • October 2007
                • 193

                #8
                Ett par månader, men det är olika för olika stammar.
                Ibland förändras min åsikt http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1728683 http://www.ciklid.se http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #9
                  Ursprungligen postat av XenOn
                  Ska ta efter en sak som Tummen sa för några veckor sedan till mig. Ska se om jag kommer ihåg det mesta.

                  Det kan variera från 2 månader till 4 månader. I fångenskap ligger väl genomsnittet på 3 månader för hanar och honor tidigare än så.

                  Allt beror egentligen på behovet att föröka sig. I vilt tillstånd där det finns mycket större konkurrens blir guppys och de flesta fiskar könsmogna tidigare. Detta är för att öka chansen att behålla sin kvot.

                  Tror jag fick några rätt iallafall
                  Visst lär man sig mycket här på forumet . Tummen sätter sina spår .
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • Ibanez
                    • July 2006
                    • 853

                    #10
                    tänk att denna lilla, vanliga och nästan töntförklarad, av vanligt dödliga, fisk kan vara så fantastiskt intressant och roande.. underbar tråd!!
                    Era fiskar ger jag mina till frukost..

                    Kommentar

                    • Guppie
                      • June 2008
                      • 145

                      #11
                      Ursprungligen postat av Ibanez
                      tänk att denna lilla, vanliga och nästan töntförklarad, av vanligt dödliga, fisk kan vara så fantastiskt intressant och roande.. underbar tråd!!
                      Om du menar guppies så är dom riktigt roliga och sitta och titta på i akvariet när dom leker!

                      Ni ska se min mamma när hon kommer till mitt rum och tittar på fiskarna, hon fnittrar helt förtjust!
                      Fem såna där guppies och påökning snart!

                      Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

                      Kommentar

                      • Ibanez
                        • July 2006
                        • 853

                        #12
                        Ursprungligen postat av Guppie
                        Om du menar guppies så är dom riktigt roliga och sitta och titta på i akvariet när dom leker!

                        Ni ska se min mamma när hon kommer till mitt rum och tittar på fiskarna, hon fnittrar helt förtjust!
                        jo det menar ja hur stort kar har du te dem??
                        Era fiskar ger jag mina till frukost..

                        Kommentar

                        • Ibanez
                          • July 2006
                          • 853

                          #13
                          testar om de vill föröka sig i min 25Litare men funderar på att skicka över dem te 54 literen så kanske de blir produktivare och ha ynglen i 25an ist.. går de ihop med fjärilsciklider tro???
                          Era fiskar ger jag mina till frukost..

                          Kommentar

                          • Guppie
                            • June 2008
                            • 145

                            #14
                            Ursprungligen postat av Ibanez
                            jo det menar ja hur stort kar har du te dem??
                            Hihi Det är ett 60 liters, men ska nog öka till 150l när jag har lite mer plats!
                            Fem såna där guppies och påökning snart!

                            Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

                            Kommentar

                            • Ibanez
                              • July 2006
                              • 853

                              #15
                              Ursprungligen postat av Ibanez
                              testar om de vill föröka sig i min 25Litare men funderar på att skicka över dem te 54 literen så kanske de blir produktivare och ha ynglen i 25an ist.. går de ihop med fjärilsciklider tro???
                              är det någon som har ett svar på det som står ovan??
                              Era fiskar ger jag mina till frukost..

                              Kommentar

                              Arbetssätt...