avbitna fenor?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SandraPandra
    • June 2008
    • 142

    #46
    neej, jag har inga platy yngel.. de e guppy.. men yngelkassen e ju ännu mindre än va den på 4 l är. men jag får ha dom där i.

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #47
      Vad är det för fisk som är skadad som finns i yngelkassen? På vilket sätt är den skadad?
      Hur stort är det stor akvariet? Du har kanske skrivit det innan men har missat det i så fall.

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #48
        Jag menade den i kassen om det var platyn. Även om dina yngel går i kassen istället så får dom ju värme som stora akvariet och lättare med vattenkvaliteten
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • SandraPandra
          • June 2008
          • 142

          #49
          de e en kampfisk som är i yngelboxen. jag hittade inte kassen. hon blev skaddad när hon åkte med ner i slangen när jag bytte vattet för 2 dagar sen. lite bättre har hon blivit. men otroligt seg och trött, om man kan kalla en fisk trött. men jag tänkte på att de va mindre är att dom kanske biter på varanndra. och att de inte beror på fenröta, och om dom har de vill jag inte att mina andra fiskar blir sjuka. jag har 54l. ni har några bilder på de.. jag har flyttat över dom nu.


          Kommentar

          • Charlottis
            • December 2007
            • 579

            #50
            Ursprungligen postat av SandraPandra
            de e en kampfisk som är i yngelboxen. jag hittade inte kassen. hon blev skaddad när hon åkte med ner i slangen när jag bytte vattet för 2 dagar sen. lite bättre har hon blivit. men otroligt seg och trött, om man kan kalla en fisk trött. men jag tänkte på att de va mindre är att dom kanske biter på varanndra. och att de inte beror på fenröta, och om dom har de vill jag inte att mina andra fiskar blir sjuka. jag har 54l. ni har några bilder på de.. jag har flyttat över dom nu.


            http://www.pixbox.se/pic_show_id21403619.html
            Okej, hoppas hon blir bättre. Har du flyttat ynglen till yngelboxen? Släppt ut kamphonan då?

            Kommentar

            • SandraPandra
              • June 2008
              • 142

              #51
              jaa, du kan se på bilderna. dom ligger där i nu.. men alla vuxna e helt förstörda, kommer inte åt maten.

              Kommentar

              • Charlottis
                • December 2007
                • 579

                #52
                Ursprungligen postat av SandraPandra
                jaa, du kan se på bilderna. dom ligger där i nu.. men alla vuxna e helt förstörda, kommer inte åt maten.
                Okej, men vad bra! Hehe jaa, stackarna
                Hur går det för kamphonan då? Ingen som biter på henne? Håll väldigt bra uppsikt på det!

                Kommentar

                • SandraPandra
                  • June 2008
                  • 142

                  #53
                  jag vet inte.. men jag tror platysarna e på henne.. och jag vet att kamphonans syster jagade platysarna. så jag vet inte om dom ger igen, eller om den här honan också jagar dom. för syrran e just nu i parning så hon e inte i de stora sällskapakvariumet. utan tillsammans med hanen.. så vi får se. annars vet jag tyvärr inte va jag ska göra med alla fiskar. och jag kan inte släppa ner båda honorna till hanen, för då börjar systrarna bråka om hanen. haha. de e ganska mycke just nu.

                  Kommentar

                  • Charlottis
                    • December 2007
                    • 579

                    #54
                    Det är ett litet heltidsjobb o sköta sina fiskar ordentligt =) Speciellt när det är lite krångel. Men självklart så är ju det allra bästa (om nu de andra fiskarna jagar o naffsar på henne) att hon får vara själv. Hur du fixar det vet jag inte men en till yngelbox eller kasse vore kanske smidigast. Om hon inte ska vara där så länge.

                    Kommentar

                    • SandraPandra
                      • June 2008
                      • 142

                      #55
                      jaa. jag får avvakta till imorgon, och se om dom biter på henne.

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13123

                        #56
                        Ursprungligen postat av SandraPandra
                        som om de hjälper? jaa dom får mer rum att simma på, men inte pump, doppvärmare, eller nått som ni vill ha.. men jaa, jag ska göra de.. de e redan planerat. ska iväg till ikea imorgon. tänk att allt folk älskar att trycka ner på varanndra, har aldrig förstått mig på de... och dessutom när jag redan vet om de så och håller på att fixa de, hjälp istället för att håll på.. jag börjar bli lite smått irriterad...
                        hur då menar du? du har problem med fiskarna och så får du svar här vad du bör göra och sen bara gnäller du och är irriterad... Skärp dig
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • Guest

                          #57
                          Ursprungligen postat av åheim
                          hur då menar du? du har problem med fiskarna och så får du svar här vad du bör göra och sen bara gnäller du och är irriterad... Skärp dig
                          Lägger till någon för din skull jag med!

                          Kommentar

                          • Simon H
                            • January 2008
                            • 515

                            #58
                            Du kan ta bilder så blir de nog lättare.

                            Kommentar

                            • tummen
                              • March 2005
                              • 5199

                              #59
                              Ursprungligen postat av åheim
                              skulle det nu vara fenröta så räcker det med att höja vattenkvaliten och tillsätta salt! man ska veta att medicin är riskabelt att hålla på med och många ser det som lösning på alla problem!!!
                              Även att experimentera med salt i akvarierna kan ställa till problem, utan att fiskarna tillfrisknar för det, VET man att man har fenröta så är det medicin som gäller, samt bättre vattenkvalitet naturligtvis.
                              Thomas "tummen" Wallén

                              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                              Kommentar

                              • tummen
                                • March 2005
                                • 5199

                                #60
                                Ursprungligen postat av SandraPandra
                                hmm, jaa visst är de det, men om jag vill ha några bebisar MÅSTE jag låta de vara så här. jag har inga gömställen i akvariumet. jag har en bebis som överlevt från jag bytte till detta akvarium. och nu e den 2 veckor. jag vet inte hur många gånger jag har sagt de här... börjar bli ganska trött på att säga de om och om igen...
                                Vi är många som kommer rekomendera dig att skaffa större akvarium, du får helt enkelt vänja dig..... Överbefolkning/för litet akvarium ger ofrånkomligt problem, SPECIELLT om man inte har filter i det pytteakvariumet....
                                Thomas "tummen" Wallén

                                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                                Kommentar

                                Arbetssätt...