svärdbärare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mijo
    • May 2008
    • 69

    #16
    jag har bara dessa två isf är dom gravida båda två utan någon hane. jag har haft dom i ca 6 veckor.

    Kommentar

    • Simon H
      • January 2008
      • 515

      #17
      en är gravid de är en honna och en hanne.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #18
        Ursprungligen postat av mijo
        jag har bara dessa två isf är dom gravida båda två utan någon hane. jag har haft dom i ca 6 veckor.
        De är (i 99.9% av fallen) ALLTID befruktade sedan tiden i affären, även om du nu bara har honor så kommer du kunna få många kullar framöver.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #19
          Ursprungligen postat av Simon H
          en är gravid de är en honna och en hanne.
          Inte säkert, bilden är inte så bra, och det ser ut som om det är en långfenad variant och då har även honorna en lång analfena som kan misstolkas som ett gonopodie.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #20
            Ursprungligen postat av Nina82
            Rengöra filtret ska du göra endast när det slammat igen så mycket att vattenflödet minskar. Ifiltret sitter många av de goda bakterierna som hjälper till att hålla akvariet i balans. När du rengör filtret kramar du ur det lite i en spann med akvarievatten.

            Vattenbyte bör ske regelbundet. Det vill säga med samma mellanrum mellan var gång. Tex en gång per vecka.

            Allt detta är extra viktigt i ett litet akvarium eftersom balansen lättare rubbas då. Ju större akvarium desto lättare att ha.
            Man måste inte krama ur filtret i en hink, man kan skölja i svalt/kallt vatten under kranen och då överlever de snälla nitrifikationsbakterierna ändå. Men du har rätt i att man inte behöver göra rent fitret så ofta, men hur ofta beror ju på många faktorer; fisktäthet, hur mycket man matar, hur skitigt akvariet i övrigt är osv.....
            Men din slutkläm gillar jag, "Ju större akvarium desto lättare att ha" det är så sant som det är sagt!!!!!!
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Simon H
              • January 2008
              • 515

              #21
              ja jag ser vilken som är hona och hane fast svårt och se.

              Kommentar

              • XenOn
                • March 2008
                • 1008

                #22
                Ursprungligen postat av tummen
                Man måste inte krama ur filtret i en hink, man kan skölja i svalt/kallt vatten under kranen och då överlever de snälla nitrifikationsbakterierna ändå. Men du har rätt i att man inte behöver göra rent fitret så ofta, men hur ofta beror ju på många faktorer; fisktäthet, hur mycket man matar, hur skitigt akvariet i övrigt är osv.....
                Men din slutkläm gillar jag, "Ju större akvarium desto lättare att ha" det är så sant som det är sagt!!!!!!
                Ajdå! Då har jag nog gjort fel. Jag har alltid trott att när man väl gör rent filtret ska man krama ut allt gojs som sitter där i. Dessutom trodde jag alla goda bakterier var ute i vattnet redan. Får hejda mig nästa gång
                Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                Kommentar

                Arbetssätt...