Har töttnat på mina levnadsfödare!)=

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Baf2
    • February 2008
    • 421

    Har töttnat på mina levnadsfödare!)=

    Nu har jag trötnat på mina Levnadsfödare alla förutom guppy!
    För jag älsklar guppy!
    Har svärdbärare,platy och blackmolly men jag kan inte göra mej av med black mollynarna för dom fick jag av en och det är inte så snällt då!
    Vad ska jag göra?

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du tröttnat på en fisk är det bättre att någon som vill ha den får den, och även om du fått dem i sin tur är det bättre för både fisk och dig själv om du kan ordna detta.
    Satsa då hellre på en sort som du gillar så du kan lägga ner din tid och energi på denna istället för att kanske bara halvhjärtat satsa på de övriga.

    Det är ibland så att man känner som du gör, och då är det inte så mycket annat att göra än att satsa om lite, så ens akvariehobby inte dör ut helt.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Baf2
      • February 2008
      • 421

      #3
      Jag gillar mina ciklider och botior och malar! men dom har jag tröttnat på!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Eftersom du verkar ha tröttnat på de flesta fiskarna kanske det är läge för en timeout nu under sommaren?
        Det brukar vara mindre intresse för akvariet nu under den varma säsongen men intresset vaknar ofta till liv igen så fort solen inte synts till på ett par dagar.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Lägg ni inte ut en annons här i tråden (inte tillåtet enligt z-petreglerna), det bästa du kan göra istället är att skänka bort fiskarna t.ex. till en affär och kanske få lite foder i utbyte...
          Jag håller med Ansjo om att man ibland får bejaka sin känsla och byta inriktning på akvaristiken, man kan ju alltid ändra sig igen om man blir sugen på en art som man förut haft men gjort sig av med...
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Baf2
            • February 2008
            • 421

            #6
            Jag gillar fortfarande akvarium och sånt det är inte det men levnadsfödare hattar jag ska skaffa ett 200l snart

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Baf2
              Jag gillar fortfarande akvarium och sånt det är inte det men levnadsfödare hattar jag ska skaffa ett 200l snart
              Hattar? Eller hatar? Skämt åsido så tycker jag i så fall att du skall byta bort dina LEVANDEFÖDARE (obs stavningen där med) mot något du hellre vill ha....Dvärgciklider av släktet Apistogramma (Sydamerika) t.ex. är trevliga fiskar....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...