Hur ser man skillnad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SandraPandra
    • June 2008
    • 142

    Hur ser man skillnad?

    heej, jag har guppy yngel som e 4 veckor gamla, jag undrar om jag skulle kunna se skillnad på dom redan nu? eller måste jag vänta.. jag skulle vilja ha jungfru, och jag vill heller inte att de blir inavel. om dom självklart inte har fina färger eller nått sånt, men helst inte. va ska jag kolla efter? kan man se skillnad?
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    #2
    honorna är svartare (mörkare) bak i buken.

    Kommentar

    • kikkipikki
      • May 2008
      • 85

      #3
      Ursprungligen postat av beerzon
      honorna är svartare (mörkare) bak i buken.

      Hur ser jag att det är yngel på gång då

      Kommentar

      • SandraPandra
        • June 2008
        • 142

        #4
        Ursprungligen postat av kikkipikki
        Hur ser jag att det är yngel på gång då
        man ser att hon e lite tjockare, även när hon inte har blivit matat, och sen kan man även märka att dom leker och då brukar dom bli större. dom blir rundare helt enkelt!

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Kolla in den här länken; i den tråden finns de flesta svar ni undrar över, och lite annat:


          Eftersom ni inte VERKAR ha sökt i forumet kan ni läsa här om hur man gör:
          Vill du lära dig att söka i forumet?:) Många nybörjare glömmer bort/vet inte om hur man gör/orkar inte söka innan man postar en ny tråd, därför gjorde jag nu en liten "lathund", håll till godo: :p;):D Gå till huvudmenyn för levandefödare (eller någon annan kategori du undrar över), längst upp till höger finns en
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Salta Katten
            • March 2008
            • 740

            #6
            Söket i översta, mörka "listen" (Google) funkar inte om man söker efter t ex "könsskillnader", tyvärr. Den säger bara att den inte hittar något om "k?nsskillnader"...:/ Men "sök" i den ljusblå listen funkar, tror jag.

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Salta Katten
              Söket i översta, mörka "listen" (Google) funkar inte om man söker efter t ex "könsskillnader", tyvärr. Den säger bara att den inte hittar något om "k?nsskillnader"...:/ Men "sök" i den ljusblå listen funkar, tror jag.
              Det är just det jag menar, att man skall söka här i LEVANDEFÖDARFORUMET här på z-pet, inte på google......
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...