Uppsvällda svärdbärare...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilsrolf
    • November 2006
    • 549

    #31
    Ursprungligen postat av Nilsrolf
    Har också två som ser mer eller exakt ut så, de har gjort det ett tag. Har tänkt flytta dem, de går tillsammans med bla några skalarer ...........?
    Flyttade den ena som såg ut att sprängas till ett 20 liters, tog inte många timmar innan det hände saker, hon kände på sig att de var i säkerhet? Hur många yngel blir det, har räknat till minst 25 stycken. Tog snabbt tillbaks henne till stora akvariet med skalarerna igen.

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #32
      Ursprungligen postat av NIC
      Ahhh, kom just nu på när jag läste vad du skrivit att jag har ju frysta daphnier i frysen juuuu... Hur kunde jag glömma d..
      Men jag tror nästan att de är för stora, de är kanske 2-3 mm..
      Käkar de vars tre såna så kommer de ju nästan spricka känns det som..
      Bra tips det där med morteln!!
      Det flingfodret jag kör med är väldigt finfördelat från början så det slipper jag där.
      (P.s. Har förresten nu också ca 10 endlersyngel i baljan)
      SMÅDAFNIER/bosmider är väl 1/10-dels millimeter, så dem borde de kunna äta....även endlersynglen äter dessa.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #33
        Ursprungligen postat av Nilsrolf
        Flyttade den ena som såg ut att sprängas till ett 20 liters, tog inte många timmar innan det hände saker, hon kände på sig att de var i säkerhet? Hur många yngel blir det, har räknat till minst 25 stycken. Tog snabbt tillbaks henne till stora akvariet med skalarerna igen.
        Stroa svärdbärare kan få upp till 80 eller så mycket som upp till 150 yngel, men det hör naturligtvis till undantagen......
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...