"grey mollly"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeM
    • February 2008
    • 15

    "grey mollly"

    Det är så att vi troligtvis har fått yngel som är en korsning mellan black molly och silver molly. De heter numera grey molly.

    Blir de "normala" fiskar som kan föröka sig sen eller blir det sterila fiskar?

    Nån som har haft såna eller vet om nån som haft såna och avlat på? Hur blev senare?
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    #2
    grundformen till black molly är grå... det är rätt så vanligt att de går tilbaka i generna och får yngel som är gråspräckliga...

    själv hade jag som projekt att komma så nära vildformen som möjligt, men det smög sig nästan alltid in svarta yngel ändå... men vildformen av sphenopsmolly ligge på min önskelista iallafall...
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Ursprungligen postat av MickeM
      Det är så att vi troligtvis har fått yngel som är en korsning mellan black molly och silver molly. De heter numera grey molly.

      Blir de "normala" fiskar som kan föröka sig sen eller blir det sterila fiskar?

      Nån som har haft såna eller vet om nån som haft såna och avlat på? Hur blev senare?

      jodå, det bör bli riktiga fiskar av dom, samt att de kommer att yngla av sig så det står härliga till.

      jag hade själv helsvarta, guld + dalmatiner ett tag i olika kar, sedan slängde jag ner dom alla i samma kar, och nu har jag en stam som ser
      väldigt konstig ut, alla har drag av svart, guld, grått, spräckliga, etc etc.

      kan jämföras med att om man slänger in folk från asien, europa, afrika, i samma rum, efter ett tag dyker det upp ganska intressanta blandningar,
      men alla är egentligen samma art....bara lite olika färg....
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Kensa
        jodå, det bör bli riktiga fiskar av dom, samt att de kommer att yngla av sig så det står härliga till.

        jag hade själv helsvarta, guld + dalmatiner ett tag i olika kar, sedan slängde jag ner dom alla i samma kar, och nu har jag en stam som ser
        väldigt konstig ut, alla har drag av svart, guld, grått, spräckliga, etc etc.

        kan jämföras med att om man slänger in folk från asien, europa, afrika, i samma rum, efter ett tag dyker det upp ganska intressanta blandningar,
        men alla är egentligen samma art....bara lite olika färg....
        Kunde inte sagt det bättre själv, många, allt för många, tror att bara för att de heter olika i affären så tror de att det handlar om olika arter, men så är ju som vi vet inte fallet, det finns många olika färgformer av mollyarter, samt att det finns flera olika arter som korsar sig så det står härliga till.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av Vandal
          ... men vildformen av sphenopsmolly ligge på min önskelista iallafall...
          Kontakta/bli medlem i POECILIA så är det säkert lätt ordnat.....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...