Endlerfråga:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #16
    Vanliga guppy tenderar att mestadels äta yngel i den FÖRSTA kullen, har man däremot överlevande yngel i olika storlekar så verkar de lämna alla yngel oavsett storlek ifred, men detta funkar naturligtvis bara om man har VÄLPLANTERADE akvarier, i nästan "tomma" akvarier har ju inga yngel någon chans. Guldguppy verkar tro att alla gula yngel är mat, fel färg på dem eller nå´t, lösningen även här heter MASSOR av växter, i alla nivåer....JAVAMOSSA är suveränt....

    OBS! hungriga honor äter yngel, sällan mätta honor, har ni en hona som skall föda snart kan det alltså vara en bra idé att utfodra dem lite extra innan de föder.....

    Lycka till.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #17
      Ursprungligen postat av surinam
      kan man ha endlers och vanlig guppy ihop då?
      Vill du lära dig att söka i forumet? DEN frågan har jag svarat på minst 30 gånger....

      Gå till huvudmenyn för levandefödare (eller någon annan kategori du undrar över), längst upp till höger finns en sökruta "sök i detta forum", där skriver du in sökordet/orden du är ute efter, i det här exemplet t.ex. "korsa sig" så får du upp en lista att klicka dig igenom, då kan du lätt hitta det svar som du är ute efter.....går det inte med det första ordet? Testa ett till.... Lycka till.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Ursprungligen postat av tummen
        Vill du lära dig att söka i forumet? DEN frågan har jag svarat på minst 30 gånger....

        Gå till huvudmenyn för levandefödare (eller någon annan kategori du undrar över), längst upp till höger finns en sökruta "sök i detta forum", där skriver du in sökordet/orden du är ute efter, i det här exemplet t.ex. "korsa sig" så får du upp en lista att klicka dig igenom, då kan du lätt hitta det svar som du är ute efter.....går det inte med det första ordet? Testa ett till.... Lycka till.
        Annars går det fortare att skriva -ja. på den frågan än att skriva föregående utläggning.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Klinten
          • July 2007
          • 1313

          #19
          Ursprungligen postat av ansjo
          Annars går det fortare att skriva -ja. på den frågan än att skriva föregående utläggning.

          - Ler
          * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #20
            Ursprungligen postat av ansjo
            Annars går det fortare att skriva -ja. på den frågan än att skriva föregående utläggning.
            I pedagogiskt syfte gav jag det svaret, eftersom uppenbarligen MÅNGA med honom/henne inte bryr sig om att lära sig detta, men visst, "ja" är ett annat svar....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #21
              Eller så hoppar man de trådarna och skiter i att läsa dem, man behöver inte svara om det är så jobbigt.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #22
                Ursprungligen postat av ansjo
                Eller så hoppar man de trådarna och skiter i att läsa dem, man behöver inte svara om det är så jobbigt.
                Jag tänkte nog att mitt svar var som en fortsättning på de svar som h*n redan fått, jag kunde svarat "ja" först och sedan lagt till det jag skrev om att söka i forumet ändå, men av någon outgrundlig anledning så gjorde jag inte det just då...förlåt mig för det, jag skall göra så nästa gång det känns som om det behövs....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                Arbetssätt...