MonsterGuppy och ..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jorgner
    • April 2008
    • 153

    MonsterGuppy och ..

    hej var i akvarieaffären innan idag köpte iaf en mal och 3 guppies till. såg att det fanns "Guppy XXXXXXXXXXL" ja tänkte vafan är det här?? dom va typ muterade. och så en till sak... mina platys 2 av dom är smällfeta men dom föder aldrig :S vad är det för fel? och så har jag upptäckt en liten oidentifierat yngel i javamossan bland räkorna =) den är jätteliten funderar om det är en guppy eller platy hehe
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av jorgner
    hej var i akvarieaffären innan idag köpte iaf en mal och 3 guppies till. såg att det fanns "Guppy XXXXXXXXXXL" ja tänkte vafan är det här?? dom va typ muterade. och så en till sak... mina platys 2 av dom är smällfeta men dom föder aldrig :S vad är det för fel? och så har jag upptäckt en liten oidentifierat yngel i javamossan bland räkorna =) den är jätteliten funderar om det är en guppy eller platy hehe
    Får guppy utrymme så kan speciellt honorna bli riktiga XXXXXL till slut. På Universeum i Göteborg simmar det guppyhonor som är 6-7 cm minst....

    Du kan ha sett fel så att dina platy "äntligen" börjat föda, de kan ha fött förr utan att du hunnit se ynglen innan de blivit uppätna. Platyyngel är VÄLDIGT små i början.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    Arbetssätt...