hjälp mig snabbt!! :( nr2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ANELIA
    • April 2008
    • 7

    hjälp mig snabbt!! :( nr2

    Första diskussionen:
    Jag köpte mina älskade fiskar för ungefär 3månader sedan. Dom fick VITA PRICKSJUKAN för några veckor sedan och jag köpte medicinen Punktol1000. Jag har behandlat dom 3gånger men ser ingen skillnad. Eller jo, men en SÄMRE skillnad. Dom har fått vitt slem på sig och dom mår inte alls bra. Vissa har inga stjärtfenor för jag antar att några biter på dom som mår sämre. Jag har 28grader i vattnet. Jag har ingen pump för jag har en rund skål, men jag har ändå en syreslang. Vad har hänt? jag har hett i rätt mängd som det står. Men jag fattade ingenting om det som stod nånting om kol? men dom på affären sa att det behövde man inte bry sig om. VAD SKA JAG GÖRA?
    Kan det vara att jag stressar upp dom? kanske därför att dom blir sämre. Men jag gör inget speciellt för att stressa upp dom?
    Eller det kanske inte är bra att jag har dom här bredvid dataskärmen? brukar lyssna på rätt så hög musik också.. eller vad tror ni ?

    orkar fan inte. Blir jämt såhär då jag skaffar djur. Är så ledsen svara snälla.

    ps! jag har guppys, svärdfiskar och en mal.

    Andra diskussionen:

    Hej!

    Dom flesta skrev i min förra diskution att det var kört för mina fiskar..
    att dom kan ha följdsjukdomar och att det är förmycket fiskar för ett runt akvarium.
    Men är det kört även om jag skaffar ett nytt akvarium? ett större och inte ett runt.. också ger jag bort några fiskar och byter medicin?
    Senast redigerad av ANELIA; 27 April 2008, 14:03.
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    Ursprungligen postat av ANELIA
    Hej!

    Dom flesta skrev i min förra diskution att det var kört för mina fiskar..
    Men är det kört även om jag skaffar ett nytt akvarium? ett större och inte ett runt.. också ger jag bort några fiskar och byter medicin?
    Det är ju svårt att hjälpa dig när du inte skriver vad du vill ha hjälp med. Om det står i din förra tråd hade det väl varit bättre att fortsätta på den.
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • ANELIA
      • April 2008
      • 7

      #3
      hej

      Kolla nu igen.. har skrivit mer.

      Kommentar

      • johnny9900
        • April 2008
        • 69

        #4
        har du en guldfiske skål ?
        om du har det, och bara kør med syresten,vad ska rena akvariet ??, du kan ju inte leva i ett rum fullt med giftig røk,det gør dina fiskar lever i giftigt vatten, dina vattenbytte ræcker inte før en guldfiske skål, och lever dom trångt, ja då kommer sjukdommarna, skaffe et akvarie anpassat før storleken på dina fiskar,ingen fisk ær anpassat før att leva i en guldfiske skål,finns massor av billiga akvarie sæt, eller køp någon væxt till din skål och gløm at ha fiskar i den.


        mvh
        johnny
        mvh johnny
        www.poecilia.org
        http://www.danishshowguppy.dk/
        http://www.dglz.de/

        Kommentar

        • oskarwallin
          • February 2008
          • 1080

          #5
          När jag behandlade med Punktol 1000 tog det bara 6 dagar innan prockarna var borta jag behandlade Dock för yttligare 7 dagar... men INGA prickar kvar...
          Hur stort är akvariumet? för det kan ha Något med att göra vad johnny sa.. Det bildas Amoniak och nitrit och det är inte bara giftigt, det stressar fisken och Gör det MYCKET mer mottaglig för parasiter och sjukdomar.
          Innan nästa behandling Gör ett stort vattenbyta 50% och Kör i Medicinen...
          Sen gör du likandant inför Nästa dos...
          om prickarna försvinner Rekommenderar jag att skaffa ett Större akvarium, Vet inte hur många liter du har.. men först, skaffa en pump med ett filter till så ska du se att vattenkvaliten blir bättre
          60,58 liter
          **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
          *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Svar har du fått i din andra tråd, starta inte nya trådar hela tiden, fortsätt i den ursprungliga istället!
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...