Guppy yngel påväg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jorgner
    • April 2008
    • 153

    Guppy yngel påväg!

    hej jag har nu 4st guppy honor som iaf 2st ska snart föda en har börjat åka upp och ner för glaset. jag har ju då tänkt aatt använda mitt yngelkar för att jag vill att så många som möjligt ska klara sig har inte skaffat mossa än.

    när ska jag lägga i honan i yngelkaret?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Nu?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • jorgner
      • April 2008
      • 153

      #3
      okej så det betyder att honan föder snart? det dära me glaset

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Vissa honor simmar upp och ner längs rutan andra kliar sig mot allt och en del lägger sig uppe på pumpen
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          en del betér sig vanligt hela tiden....har sett guppys som simmat omkring som inget har hänt och släppt ut yngel....
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • jorgner
            • April 2008
            • 153

            #6
            okej men om jag ser tecken på att hon vill föda tex simmar upp och ner, kliar sig mot allt, och det jag hört ska jag ta över henne i breeding tanken då=

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Det allra bästa är om hon får föda fritt i akvariet. Har du bara många gömställen som växter och rötter mm så klarar många yngel sig ändå. Så länge du inte har rovfiskar vill säga
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • jorgner
                • April 2008
                • 153

                #8
                aa ja vet men ja har inte det. tänkt mej att skaffa mossa senare

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kensa
                  en del betér sig vanligt hela tiden....har sett guppys som simmat omkring som inget har hänt och släppt ut yngel....
                  Ja, just det Missade dom

                  Mina "vanliga" Guppy gör så. Man vet aldrig vem som ynglat
                  Medan våra Endlers ser man direkt när det är dags
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • doppingen
                    • April 2008
                    • 1079

                    #10
                    Ursprungligen postat av Nina82
                    Det allra bästa är om hon får föda fritt i akvariet. Har du bara många gömställen som växter och rötter mm så klarar många yngel sig ändå. Så länge du inte har rovfiskar vill säga

                    går åxo jättebra med en tegelsten sån med många genomgående hål i som gömställen för yngel
                    MammaMia

                    Kommentar

                    • XenOn
                      • March 2008
                      • 1008

                      #11
                      Det jobbiga med mina guppyhonor är att de blir så skygga och föder bland växterna. Har därför inte kunnat fånga in alla som fött. Enbart en hona som beter sig lite annorlunda. Varje gång hon ska yngla lägger hon sig på en sten mitt i akvariet. Jag plockar då upp henne och lägger henne i yngelboxen. När ynglena är ute visar hon inte en enda tendens till att äta upp dem... endlers i generna kanske? :S
                      Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...