Roliga iaktagelser i mitt yngelkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    Roliga iaktagelser i mitt yngelkar

    Jag har fått massvis med guppys. När man fick den första kullen la man inte märke till att de växte, och jag trodde faktiskt att de inte växte heller :S När man sedan fick nästa kull en månad senare märkte man att det var stor skillnad på ynglena. Min fråga är då apropå ingenting varför mina äldsta yngel är svarta på ryggen :O Vissa är dock lite mer ljusa... denna färgen borde väl snart byta till en lite mer gladare färg?
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Färgerna kommer med tiden. En del av charmen med att odla guppys är att man inte riktigt vet vad för firrar man egentligen får till slut.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • taiyo
      • February 2008
      • 99

      #3
      Så kändes det med våra svärdbäraryngel också! Men nu har det kommit några nya (fast vi vet inte varifrån!! eller vemifrån, kanske man ska säga...) och de är ju verkligen pyttesmå!! Så visst har de växt ordentligt!
      Nybörjare med 300L

      Kommentar

      • XenOn
        • March 2008
        • 1008

        #4
        Då kanske man kan passa på att fråga om det är någon stor skillnad på guppy och platy yngel i de första utvecklingsfaserna...kanske ändå har några platys trots allt.
        Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

        Kommentar

        • XenOn
          • March 2008
          • 1008

          #5
          Skulle gärna vilja ha svar tack
          Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av XenOn
            Då kanske man kan passa på att fråga om det är någon stor skillnad på guppy och platy yngel i de första utvecklingsfaserna...kanske ändå har några platys trots allt.
            Platy tenderar att växa lite långsammare än guppy, speciellt i början. Kolla mina "hårda fakta" trådar för mer info.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...