Svärdbärare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soffan96
    • February 2008
    • 495

    Svärdbärare?

    Jag har ett 61L akvarium som jag håller på att göra om. Jag tänkte börja med 2 Rubingurami (har redan köpt dem) 3 ballongmolly (har två nu) och kanske någon stimfisk. Jag kanske skulle vilja ha svärdbärare också, hur går det?
    Om någon har bilder på svärdbärare så lägg gärna upp dem här för jag vill se lite olika färger. Just nu vet jag bara att det finns svar-orangea men har hört att det finns andra färger, vilka?
    BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
    61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
    Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.
  • Maleficum
    • January 2008
    • 89

    #2
    Jag skulle personligen inte ha svärdbärare däri. Tycker de helt klart gör sig bättre i ett större kar! Blir det kanske inte lite trångt också om du ska ha både gramy, molly och stimfisk med svärdbärarna? Sen har det väl lite med om akvariet är lågt och långt eller högt och smalt. Svärdbärare är ju en lång fisk som ju gör sig bättre i ett långt akvarium.
    He who fights and runs away will live to fight another day.
    (\_/) (\_/)
    (^^) (^^)
    (’’)(’’) (’’)(’’)

    Kommentar

    • soffan96
      • February 2008
      • 495

      #3
      Karet är 62*35*30.
      Platy då? Vet du någon snygg palty som inte är orange-svart? De får väl yngel lätt?
      BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
      61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
      Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

      Kommentar

      • Maleficum
        • January 2008
        • 89

        #4
        Ursprungligen postat av soffan96
        Karet är 62*35*30.
        Platy då? Vet du någon snygg palty som inte är orange-svart? De får väl yngel lätt?
        Skulle nog helre ha platy eftersom de blir mer "runda" Själv har jag metalblå platy med svart stjärt. Tycker de är riktigt snygga! Glänser riktigt fint speciellt om man har lite skuggigt kar. De ska vad jag vet lätt få yngel. Själv har jag bara hittat ett men å andra sidan var hon i djuraffären inte så bra så istället för att få tre honor och två hanar fick jag fyra hanar och en hona!
        He who fights and runs away will live to fight another day.
        (\_/) (\_/)
        (^^) (^^)
        (’’)(’’) (’’)(’’)

        Kommentar

        • MalMannen
          • March 2008
          • 255

          #5
          om du skaffar platy tänk då på var du ska göra av alla miljoner yngel

          Kommentar

          • EvaPeva
            • May 2007
            • 765

            #6
            Platy finns i flera olika färgvarianter, det gör även svärdbärare.
            Exempel på Platyvarianter är då förutom Röd Wagtail, Sunset som är gul & röd, Blå Mussepigg-blå med en svart mussefigur precis innan stjärtfenan, den finns i flera olika färgvarianter, Korallplaty-helt röd med 2 neonblå/grönfärgade streck på var sida på stjärtfenan. Det här e bara några, det finns mängder till!

            Svärdbärare-Röda, gröna, blå/gröna, orange, gul/svarta, aprikos mf, mf

            Mvh Eva

            Kommentar

            • tildus69
              • September 2010
              • 10

              #7
              tror att du menar neonplaty när du säger metallblå
              Ursprungligen postat av Maleficum
              Skulle nog helre ha platy eftersom de blir mer "runda" Själv har jag metalblå platy med svart stjärt. Tycker de är riktigt snygga! Glänser riktigt fint speciellt om man har lite skuggigt kar. De ska vad jag vet lätt få yngel. Själv har jag bara hittat ett men å andra sidan var hon i djuraffären inte så bra så istället för att få tre honor och två hanar fick jag fyra hanar och en hona!

              Kommentar

              • tildus69
                • September 2010
                • 10

                #8
                Jag har 2 svärdbärarde som har en vit kropp svarta fenor och stora orange fläckar på sidorna dem är super coola.

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #9
                  wow. imponerande att ta upp en två år gammal tråd :P

                  Kommentar

                  • tildus69
                    • September 2010
                    • 10

                    #10
                    haha kollade inte när den startades :P

                    Kommentar

                    Arbetssätt...