Klargör för mig vilka som parar sig med vem!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    Klargör för mig vilka som parar sig med vem!

    Jag har just nu 6 guppys och 6 platys.....gupysarna har parat sig med varandra likaså platysarna. Det verkar som om guppyhanarna parar sig med platyhonorna också...är detta biologiskt korrekt?! Tänkte införskaffa 4 black mollys och då är frågan om dessa kan para sig med någon av platysen eller guppysen
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.
  • AllaFiskar
    • September 2007
    • 294

    #2
    Jag vet att platys och svärbärare kan para sig, men jag tvivlar på att det går mellan platy och guppy. Gupppyhanar är däremot väldigt....entusiastiska
    Min endlershane uppvaktar även min platyhane.
    Så jag tvivlar att du får några Glaty, pluppy eller vad de skulle kunna kallas.

    Allt detta är dock skrivet med reservation för att någon med mer erfarenhet kan komma och säga motsatsen

    Kommentar

    • thues
      • May 2006
      • 219

      #3
      Det vil være säldent, der kommer noget ud af, selv om det kan ske.

      Guppy och molly - det kan hände. De er närmere beslägtet (hörer också til samme släkt, Poecilia).

      At göre det helt klärt, kan väre svärt - for det er inte altid, der er helt klare regler i naturen :-)
      Ordförende for Poecilia Scandinavia - en skandinavisk forening for naturformer af ungefødere...
      http://www.poecilia.org
      ---
      - Den, der spørger, er kun dum én gang -
      den, der ikke spørger, er dum hele livet

      Kommentar

      • AllaFiskar
        • September 2007
        • 294

        #4
        Medan jag skrev igår blev jag tveksam, men jag inser nu att det är krosningen mellan molly oh guppy ; Moppy jag hört talas om

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          Det finns rapporter om diverse korsningar mellan olika levandefödare.
          En del av rapporterna kan man nog hänvisa till den 1:e april, en del
          kan nog stämma, men det är väldigt ovanligt.
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          Arbetssätt...