Hur ser jag om hon är dräktig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lijalo
    • January 2008
    • 39

    Hur ser jag om hon är dräktig?

    Jag har en dalmatinermolly hona som jag tycker ser rätt tjock ut. Skulle vilja veta om hon är på tjocken men vet inte hur man märker det. Jag har läst här någonstans att molly honor oftast är lite runda men den här honan är mycket rundare än min andra hona så jag vet inte? :P Iallafall, hur ser man om hon är dräktig?
  • Lowa
    • February 2008
    • 595

    #2
    hon blir rundare:P mina dalmatiner brukar ja jämföra med hannen eftersom hon vanligtvis är lika smal som han då hon inte är med yngel. så blir hon lite rundare så vet man jag ska försöka fånga min idag för ja vet inte nå när de små sötnosarna kommer. märkte inte ens att hon var tjock första gången :P
    180l Guldfisk
    220l clarias

    Kommentar

    • Lijalo
      • January 2008
      • 39

      #3
      Ursprungligen postat av Lowa
      hon blir rundare:P mina dalmatiner brukar ja jämföra med hannen eftersom hon vanligtvis är lika smal som han då hon inte är med yngel. så blir hon lite rundare så vet man jag ska försöka fånga min idag för ja vet inte nå när de små sötnosarna kommer. märkte inte ens att hon var tjock första gången :P

      Okej. Vet du hur länge de är dräktiga?
      Jag har ingen yngelkasse så jag måste flytta över mina mammor till ett 20L kar men det är redan upptaget av en guppy. ^^
      Man skulle inte kunna ha de två mammorna tillsammans där kanske?

      Kommentar

      • Lowa
        • February 2008
        • 595

        #4
        de är väl ca en månad spmalla de andra:P
        alltså, du kan ha dem tillsammans med det kan också bli så att medan den enda pluppar ur sig är den andra bakom och äter ^^'' men har du mycket växter så borde du ju iaf få nån!
        180l Guldfisk
        220l clarias

        Kommentar

        • Lijalo
          • January 2008
          • 39

          #5
          Ursprungligen postat av Lowa
          de är väl ca en månad spmalla de andra:P
          alltså, du kan ha dem tillsammans med det kan också bli så att medan den enda pluppar ur sig är den andra bakom och äter ^^'' men har du mycket växter så borde du ju iaf få nån!
          Ok, jag får hoppas på att guppyn hinner ploppa ut sina bebisar innan jag måste flytta dit mollyn. Tror ändå att guppyn ska föda vilken dag som helt nu *spännande*

          Kommentar

          • soffan96
            • February 2008
            • 495

            #6
            Är det samma sak med ballongmolly? Tror att min är gravid..
            BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
            61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
            Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

            Kommentar

            • Lowa
              • February 2008
              • 595

              #7
              Ursprungligen postat av soffan96
              Är det samma sak med ballongmolly? Tror att min är gravid..
              det är nog samma sak för alla de ungfödande. iaf va ja har hört , det ligger runt 25 dar emellan varje kull
              180l Guldfisk
              220l clarias

              Kommentar

              Arbetssätt...