Konstig typ av sträng under min guppyhona! :S

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    Konstig typ av sträng under min guppyhona! :S

    En av mina guppyhonor har vid två tillfällen fått en lång lång sträng under sig...den är brun men jätte tjock!! Det kan ju inte var något bajs precis...ser mer ut som skal inuti ... hmmm vad kan det vara?
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kanske är bajs ändå om den har ätit något annorlunda?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Ursprungligen postat av XenOn
      En av mina guppyhonor har vid två tillfällen fått en lång lång sträng under sig...den är brun men jätte tjock!! Det kan ju inte var något bajs precis...ser mer ut som skal inuti ... hmmm vad kan det vara?
      Det är inte tarmmask? Camallanus t ex? Ser du om det lossnar eller går tillbaka in?
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • XenOn
        • March 2008
        • 1008

        #4
        Ursprungligen postat av Katharina
        Det är inte tarmmask? Camallanus t ex? Ser du om det lossnar eller går tillbaka in?
        Ja det är ganska tjockt och det går ganska trögt...men visst, det kommer ut och har lagt sig på botten. Det är lixom olika klumpar i strängen och vissa delar ser ut att vara gjorda av något slags skal....
        Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ursprungligen postat av XenOn
          Ja det är ganska tjockt och det går ganska trögt...men visst, det kommer ut och har lagt sig på botten. Det är lixom olika klumpar i strängen och vissa delar ser ut att vara gjorda av något slags skal....
          Har den käkat någonting? Det låter inte som mask iaf... Men om de har parasiter så kan de ha konstigt bajs också, men inte som skal ?!
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • XenOn
            • March 2008
            • 1008

            #6
            Ursprungligen postat av Katharina
            Har den käkat någonting? Det låter inte som mask iaf... Men om de har parasiter så kan de ha konstigt bajs också, men inte som skal ?!
            Nej asså det är svårt att förklara...kanske inte något skal men det ser ganska hårt ut...hade nog gjort ganska ont att ha hängande efter sig då och då
            Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Kan det inte vara de berömda klumparna som många Guppy "bajsar" ut?

              Har hört flera som varit med om det, inklusive en av mina Guppy.

              Ibland har det varit en sträng med klumpar och en gång var det en och en klump. Min teori år att det är outväcklade/felutväcklade ägg som honan stöter bort.
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • XenOn
                • March 2008
                • 1008

                #8
                Ursprungligen postat av Nina82
                Kan det inte vara de berömda klumparna som många Guppy "bajsar" ut?

                Har hört flera som varit med om det, inklusive en av mina Guppy.

                Ibland har det varit en sträng med klumpar och en gång var det en och en klump. Min teori år att det är outväcklade/felutväcklade ägg som honan stöter bort.
                Ajdå isåfall har typ 20 ägg varit missbildade aja man har ju fler honor
                Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                Kommentar

                Arbetssätt...